Sökning: "möten för lärande"
Visar resultat 21 - 25 av 41 avhandlingar innehållade orden möten för lärande.
21. Knowledge in VET curricula and power in society and labour market : Policy and practice: demands-based and employer-driven Swedish higher vocational education
Sammanfattning : This dissertation presents a study of knowledge in vocational education and training (VET), the circumstances for its selection and transmission and how these circumstances are shaped by both national policy and local organisation.The study is set within the Swedish state-funded post-secondary VET system called Higher Vocational Education (HVE) and it entails investigations into both national policy and local practice in programme provision. LÄS MER
22. Den svårfångade delaktigheten i skolan : Ett ungdomsperspektiv på hinder och möjligheter
Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om ungdomars erfarenheter och upplevelser av delaktighet i det som enligt skolans mål skall vara ´en skola för alla´. Vi har under tre terminer varit deltagande observatörer och intervjuat ungdomar på en skola (år 6-9) som vi kallar Vegaskolan. LÄS MER
23. Från monolog till dialog : Integration av nyanlända familjer i landsbygdsförskolor
Sammanfattning : Preschool is seen as an important integration arena for newly arrived families with young children. The reception of newly arrived families has for a long time been unevenly distributed in the country with a strong concentration on metropolitan areas and larger cities. LÄS MER
24. Knowledge processes and capabilities in project-based organizations
Sammanfattning : The beauty of projects lies in their ability to integrate different knowledge bases and expertise in novel ways. Projects, though, are temporary in nature and this has consequences for the organization that uses them as a business strategy to improve its efficiency. LÄS MER
25. Perspektiv på lärande och förändring i organisationer
Sammanfattning : Uppsatsen ger olika perspektiv på och söker förståelse för anställdas handlande i organisationer utifrån temat lärande och förändring. Uppsatsen grundar sig på en studie av nitton organisationer med tio till tjugoanställda. Metoden är intervjuer och dokumentstudier. LÄS MER