Sökning: "klass och barn"
Visar resultat 11 - 15 av 22 avhandlingar innehållade orden klass och barn.
11. Physical Activity During Growth. Effects on Bone, Muscle, Fracture Risk and Academic Performance
Sammanfattning : Frakturer är ett stort och dessutom ökande samhällsproblem. Genom att stärka skelettet och muskulaturen kan risken för frakturer minskas. Hög fysisk aktivitet är associerad med hög benmassa, gynnsam skelettstruktur, god muskelfunktion och låg risk att drabbas av frakturer. LÄS MER
12. The Importance of CTLA-4 and HLA Class II for Type 1 Diabetes Immunology
Sammanfattning : Type 1 Diabetes (T1D) is a serious chronic disease that results from an autoimmune destruction of the insulin-producing beta cells. Sweden has the second highest incidence of T1D in the world, and it affects more and more children each year. Genes controlling key functions of the immune system regulation of autoimmunity has been associated to T1D. LÄS MER
13. Regulation and functions of basic helix-loop-helix transcription factors in neuroblastoma cells
Sammanfattning : Neuroblastoma is a childhood tumor derived from primordial neural crest cells. The tumor cells exhibit a phenotype similar to that of developing neuroblasts, which indicates that the tumor arises due to perturbed differentiation of the sympathetic nervous system. LÄS MER
14. A Biopsychosocial Approach to the Onset of Childhood Diabetes
Sammanfattning : This thesis is a part of a prospective multi-centre study concerning psychosocial aspects of importance for the onset and course of insulin-dependent diabetes mellitus (IDDM). The investigated population was all children with onset of IDDM in the participating clinics during 1988 and 1989. Of 79 diseased children, 67 participated in the study. LÄS MER
15. Skådespelaren i barnteatern : utmaningar för oss som spelar teater för barn och unga : en doktorsavhandling i praktisk kunskap
Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att visa på den komplexitet som skådespelarens arbete med teater för barn och unga innebär. Avhandlingstexten utgår från en kritisk granskning av min egen professionella erfarenhet av att spela teater för barn och unga. LÄS MER