Sökning: "doktorsavhandling marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 185 avhandlingar innehållade orden doktorsavhandling marknadsföring.

  1. 21. Marknadsföring och inköp av konsulttjänster : en studie av egenskaper och beteenden i producenttjänstmarknader

    Författare :Evert Gummesson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Understanding the provision and processing of information for information-intensive products as a basis for market segmentation

    Författare :Daniel Edward Hall; Terrence Brown; Leyland Pitt; Jan Kietzmann; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Information-intensive products; consumer information search; consumer information processing; marketing strategy; wine marketing; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Engineering and Management;

    Sammanfattning : This thesis helps to address the gap in literature relating to the study of the provision of information to consumers, consumer information search behaviour and consumer information processing and choice behaviour relating to information-intensive products. Throughout the thesis, wine is taken as an example of an information-intensive product. LÄS MER

  3. 23. En växande marknad : Studie av nöjdheten med konsumtionsrelaterade livsområden bland unga konsumenter

    Författare :Hanna Hjalmarson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Unga konsumenter; marknadsföring; nöjdhet; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : I den här avhandlingsstudien undersöks nöjdheten med tillvaron i vårt konsumtionssamhälle bland konsumenter i olika åldrar. De tre områden som för unga konsumenter (9 - 19 år) som grupp hade starkast samband med den övergripande nöjdheten: (1) att vara nöjd med sig själv, (2) sina kläder, samt (3) viktrelaterad hälsa, studeras sedan närmare. LÄS MER

  4. 24. Lokalpressens självbilder 1920-2010 : Exemplet Gävleborg

    Författare :Mats Hyvönen; Wadbring Ingela; Elisabeth Stúr; Patrik Lundell; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Presshistoria; pressens mediehistoria; lokalpress; lokala dagstidningar; självbilder; marknadsföring; meningsproduktion; självlegitimering;

    Sammanfattning : The newspaper press is in a state of flux, reflecting both technological, cultural, economic and political changes. The digitization of the media is expected to bring about major changes in the media landscape and many are predicting the demise of the traditional newspaper. LÄS MER

  5. 25. Marknadsorientering i tjänsteföretag : en studie av försäkringsbolag

    Författare :Jan-Erik Jaensson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; market orientation; the marketing concept; service marketing; insurance companies; market information; strategy; organizational change; support system; customer meeting; marknadsföring; försäkringsbolag; Sverige; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : The background to this thesis is found in the growing importance of the marketing concept. The concept has been used frequently in articles in the past few years, in spite of lack of consensus about what it is. LÄS MER