Sökning: "attitude to advertising"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden attitude to advertising.

  1. 1. Reklam - en objuden gäst? Allmänhetens uppfattningar om reklam i morgonpress och tv

    Författare :Marie Grusell; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Audience; advertising; attitude to advertising; view on advertising’s properties; third-person effects;

    Sammanfattning : The dissertation covers the audience’s view on advertising as mass media content. Advertising has rapidly become a natural part of the Swedish mass media community. But what do Swedish citizens think of advertising? The purpose of this study is to explore the public’s perception of advertising in a mass media context. LÄS MER

  2. 2. The impact of consumer knowledge, information mode and presentation form on advertising effects

    Författare :Sanjay Nagaraj; Nils Enlund; Micael Dahlen; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Media and communication studies; Medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : Consumers consistently acquire information on product attributes available to them. In considering the many and varied effects of advertising a very central issue is how these attribute information in an ad is processed, that is, how consumers were able to comprehend and remember what an ad claimed. LÄS MER

  3. 3. Exploring Branded Flash Mobs : A study of the impact of branded flash mobs on consumer behavior and consumer experience

    Författare :Philip Grant; Esmail Salehi-Sangari; Gerarad Prenderjast; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; branded entertainment; flash mob; consumer behaviour; guerilla marketing; viral marketing; brand equity; Aad; Nationalekonomi; Economics;

    Sammanfattning : The desire of every marketer is to develop and maintain strong customer relationships. One way this can be accomplished is through effective advertising. Marketers have recently begun to brand flash mobs as a way to effectuate strong brand relationships. LÄS MER

  4. 4. Understanding the provision and processing of information for information-intensive products as a basis for market segmentation

    Författare :Daniel Edward Hall; Terrence Brown; Leyland Pitt; Jan Kietzmann; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Information-intensive products; consumer information search; consumer information processing; marketing strategy; wine marketing; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Engineering and Management;

    Sammanfattning : This thesis helps to address the gap in literature relating to the study of the provision of information to consumers, consumer information search behaviour and consumer information processing and choice behaviour relating to information-intensive products. Throughout the thesis, wine is taken as an example of an information-intensive product. LÄS MER

  5. 5. Digitala speglar : föreställningar om lärarrollen och kön i lärarstudenters bilder

    Författare :Eva Skåreus; Åsa Bergenheim; Anders Marner; Liv Merete Nielsen; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital art; teacher education; art teacher; feminism; image; self reflection; picture analysis; representation; digitala bilder; lärarutbildning; bildlärare; feministisk teori; självreflektion; bildanalys; representation; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka visualiserade föreställningar om bildläraryrket vid Lärarutbildningen genom att analysera hur bildlärarstudenter i digital bild gestaltar sig som lärare, samt betydelser av kön i dessa bilder. Bilderna har analyserats diskursivt för att söka svar på frågorna: Vad är det i lärarrollen som kommer till uttryck i dessa bilder? Vilka betydelser av kön visualiseras? Vilka visuella grepp har bildmakarna använt? Hur kan man förstå de val studenterna gjort? Det empiriska materialet består av femtionio bilder, gjorda av fyrtiofem kvinnor och fjorton män. LÄS MER