Sökning: "art teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 45 avhandlingar innehållade orden art teacher.

  1. 1. På många stolar : Axel Nyström som arkitekt och kulturbyråkrat

    Författare :Thomas Lejdegård; Thomas Hall; Ursula Sjöberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; style; Classicism; Gothic; Romanesque; Historicism; architectural theory; Architectural Studies ; Royal Academy of Art; National Building Board; Stockholm; municipal; state; academical; city architect; teacher; administrator; reformer; intermediary; supervisor; Nicodemus Tessin the Younger 1654-1728 ; Art; Konstvetenskap; konstvetenskap; History Of Art;

    Sammanfattning : The aim of the dissertation is to examine the work of Axel Nyström (1792–1868), describing the distinctive features of his architecture and discussing his significance for Swedish architecture during the nineteenth century, as a teacher, theorist, administrator, and practitioner.Three main questions serve as a basis for the study: 1. LÄS MER

  2. 2. Bildundervisning i möte med samtidskonst : bildlärares professionella utveckling i olika skolformer

    Författare :Anna Jonsson Widén; Hans Örtegren; Anders Marner; Venke Aure; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Visual Art Education; Contemporary Art; Teacher Education; Continuing Professional Development; Compulsory School; Secondary School; Folk high School; Voluntary Art School; Cultural Semiotics; Frame factor Theory; Bildundervisning; samtidskonst; lärarutbildning; kompetensutveckling; grundskola; gymnasieskola; folkhögskola; kulturskola; kultursemiotik; ramfaktorteori; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe and review the visual art teaching profession from a wider cultural perspective. This can lead to a better understanding of how teachers in 2000s Sweden manage change and relate to their task. LÄS MER

  3. 3. Space in motion : the art of activating space in-between

    Författare :Monica Sand; Abdellah Abarkan; Annette Arlander; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; HUMANIORA; HUMANITIES; in-between; dispersed production; producer observer; bridge; swing; penelope; Architecture; Arkitektur; Art; Konstvetenskap;

    Sammanfattning : As a contribution to the emerging field of practice-based research in the arts, this thesis aims to activate space, experience and the concept in-between. As the in-between cannot be defined ahead of the rhythmic process it carries out and of which it is a part – a rhythm inherent in the city itself and in knowledge production – it is necessary to produce rhythmic relations between bodies, sites and concepts. LÄS MER

  4. 4. Digitala speglar : föreställningar om lärarrollen och kön i lärarstudenters bilder

    Författare :Eva Skåreus; Åsa Bergenheim; Anders Marner; Liv Merete Nielsen; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital art; teacher education; art teacher; feminism; image; self reflection; picture analysis; representation; digitala bilder; lärarutbildning; bildlärare; feministisk teori; självreflektion; bildanalys; representation; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka visualiserade föreställningar om bildläraryrket vid Lärarutbildningen genom att analysera hur bildlärarstudenter i digital bild gestaltar sig som lärare, samt betydelser av kön i dessa bilder. Bilderna har analyserats diskursivt för att söka svar på frågorna: Vad är det i lärarrollen som kommer till uttryck i dessa bilder? Vilka betydelser av kön visualiseras? Vilka visuella grepp har bildmakarna använt? Hur kan man förstå de val studenterna gjort? Det empiriska materialet består av femtionio bilder, gjorda av fyrtiofem kvinnor och fjorton män. LÄS MER

  5. 5. Hantverksskicklighet och kreativitet : Kontinuitet och förändring i en lokal textillärarutbildning 1955-2001

    Författare :Annelie Holmberg; Margareta Nockert; Sven Hartman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Textile teacher education; textile craft; practical knowledge; higher education; creativity; change; continuity; Fackskola; government training college; Uppsala .; Art; Konstvetenskap;

    Sammanfattning : The aim in this study is to investigate how the textile subjects in the education of teachers in textiles in Uppsala changed during the period 1955-2001. What has the introduction into the academic, scientific tradition meant for the textile education? The aim is to describe what developments occurred as a result of this influence on the subject area, by analyzing the causes and factors inherent in this process. LÄS MER