Sökning: "Modebranschen"

Hittade 3 avhandlingar innehållade ordet Modebranschen.

  1. 1. The Art of Replicating

    Författare :Marie Bengtsson; Lars Lindkvist; Per Åman; Christer Samuelsson; Markus Becker; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Replication; Fashion; Retail Chains; Renaissance Art; Replikering; Modebranschen; Butikskedjor; Renässanskonst; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Fokus för den här avhandlingen är företag som växer genom replikering, det vill säga genom att skapa och driva liknande enheter på många olika platser, så som t.ex. McDonald’s och Starbucks. LÄS MER

  2. 2. Data-driven AI Techniques for Fashion and Apparel Retailing

    Författare :Chandadevi Giri; Ulf Johansson; Jenny Balkow; Xianyi Zeng; Sebastien Thomessey; Maria Riveiro; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Digitalization; artificial intelligence; fashion and apparel industry; churn prediction; sales forecasting; campaign analysis; data driven AI decision-making; 数字化,人工智能,服装产业,客户流失预测,销售预测,竞争分析,数据驱动的人 工智能决策; Digitalisation; intelligence artificielle IA; industrie de la mode et de l habillement; prédiction de désabonnement; prévision des ventes; analyse des promotions; Prise de décision par IA axée sur les données; Digitalisering; Artificiell intelligens; Modeindustrin; Churnprediktion; Försäljningsprognoser; Kampanjanalys; Datadriven AI; Beslutsstöd; Business and IT; Handel och IT; Textil och mode generell ; Textiles and Fashion General ;

    Sammanfattning : Digitalisation allows companies to develop many new ways of interacting with customers and other stakeholders. These digital interactions typically generate data that can be stored and later processed for different objectives. LÄS MER

  3. 3. Fashioning the Ecological Crisis : Sustainability and Feminism in Fashion Advertising and Communication in Contemporary Sweden

    Författare :Mariko Takedomi Karlsson; Humanekologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; feminism; femvertising; fashion; advertising; marketing; sustainability; consumption; gender; greenwashing; social media; feminism; mode; reklam; marknadsföring; hållbarhet; konsumtion; genus; sociala medier; femvertising; greenwashing;

    Sammanfattning : The corporatisation of social justice (gender justice, LGBTQI+ rights, racial justice) and environmental justice ideals in the last decades has grown immensely in western countries, exemplified by rainbow-clad ATM’s during Pride month or Nike using images of NFL player Kaepernick’s anti-racism protest action of taking a knee during the USA national anthem in a marketing campaign. One of the industries that has been particularly inundated with symbols of social justice is the fashion industry. LÄS MER