Sökning: "Konkurrens-- företag"

Visar resultat 16 - 20 av 39 avhandlingar innehållade orden Konkurrens-- företag.

  1. 16. Explorations in the New Economic Geography

    Författare :Fredrik Gallo; Nationalekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Internationell ekonomi; International commerce; Majority Voting; Core-Periphery Model; Market Size Effect; Spatial Cournot Competition; Technological Lock-In; Technological Leapfrogging; Agglomeration; New Economic Geography;

    Sammanfattning : The point of departure of this thesis is the rapidly growing research field known as the New Economic Geography (NEG). It consists of four chapters, one introductory chapter and three self-contained theoretical studies. The chapters may be summarised as follows. The first chapter gives a brief account of the NEG. LÄS MER

  2. 17. Försörjningskedjans dynamik : en studie av småföretag i överlappande nätverk

    Författare :Marlene Johansson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : Syftet med denna licentiatuppsats är skapa förståelse för hur små företag positionerat i överlappningen mellan olika nätverksstrukturer kan balansera och dra nytta att sin position. Studien behandlar två typer av nätverksstrukturer, dels den hierarkiska försörjningskedjan, dels det strategiska, multilaterala nätverket. LÄS MER

  3. 18. Measuring the Unobservable: Selecting Which Managers for Higher Hierarchical Levels

    Författare :Anna Stafsudd; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Företagsledning; management; Management of enterprises; homosocial reproduction; tournament theory; top management; selection; recruitment;

    Sammanfattning : Recruitment and selection of managers is to a large degree characterized by information uncertainty. Managers’ performance is difficult to evaluate, as their responsibility consists of so many different aspects, as they may not always be observed due to need for freedom of action and as their work is affected by factors in their environment, which are outside of their control. LÄS MER

  4. 19. Corporate Environmental Management - Managing (in) a New Practice Area

    Författare :Ralph Meima; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Commercial and industrial economics; greening; Green Squeeze; ISO 14001; EMS; ethnography; sensemaking; social construction; identity; organization theory; environmental management; Ericsson; Industriell ekonomi; Management of enterprises; Företagsledning; management;

    Sammanfattning : Adopting a phenomenological, sensemaking-based approach, this dissertation reviews and critiques a variety of theories proposed as explanations of corporate “greening” and the evolution of corporate environmental management (CEM), and then presents and analyzes an organization study to explore in greater depth how sensemaking can be used for research in this context. As its object, the ethnographically inspired organization study focuses upon CEM as an area of managerial and organizational practice. LÄS MER

  5. 20. Atlas Copcos strategi och styrning : Verktyg som ger guld

    Författare :Klas Sundberg; Amjad Hadjikhani; Birger Rapp; Staffan Gullander; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Atlas Copco; Strategisk kongruens; integrerad styrning; konkurrenskraft; Business studies; Företagsekonomi; Företagsekonomi; Business Studies; Complex Systems – Microdata Analysis;

    Sammanfattning : Licentiatavhandlingen analyserar den strategi och styrning som bedrivits vid Atlas Copco sedan 1980-talet. Detta ger kunskap om hur ett traditionellt svenskt industriföretag anpassar sig till en turbulent omgivning med hård internationell konkurrens. LÄS MER