Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Mål och verklighet i ett terapeutiskt samhälle : en process- och effektstudie av en behandlingsinstitution för drogmissbrukare

    Författare :Håkan Jenner; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. När kunskap ska styra : Om organisatoriska och professionella villkor för kunskapsstyrning inom missbruksvården

    Författare :Maria Alm; Håkan Jenner; Joakim Krantz; Per-Olof Thång; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; knowledge governance; knowledge management; evidence-based practice; substance abuse treatment; knowledge to practice; ASI; DOC; neo-institutional theory; professional theory; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the changed governance of the public sector and what it can entail for professional work in substance abuse treatment. The point of departure is one of these new forms of governing, namely ‘knowledge governance’, which refers to a policy-driven process for promoting the use of evidence-based practice. LÄS MER

  3. 3. Strukturerade intervjuer inom missbruksvården : - som en grund för kunskapsutveckling

    Författare :Mats Anderberg; Mikael Dahlberg; Håkan Jenner; Eva Johnsson; Jan Blomqvist; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; structured interviews; DOK; documentation; assesment instrument; validation; methodological issues; evaluation; substance abuse; Social work; Socialt arbete; Missbruks- och beroendevård; Substance Abuse Treatment;

    Sammanfattning : Anderberg, Mats & Dahlberg, Mikael (2009). Strukturerade intervjuer inom missbruksvården – som en grund för kunskapsutveckling (Structured interviews in substance abuse treatment - as a foundation for the development of knowledge). LÄS MER

  4. 4. Dom kallar oss värstingar : Om ungas lärande i mötet med skola, socialtjänst och polis

    Författare :Margareta Stigsdotter Ekberg; Håkan Jenner; Ingeborg Moqvist-Lindberg; Elisabet Frithiof; Inge Johansson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; governmentality; juvenile delinquency; pedagogical meetings; police; relational pedagogy; school; social services; young people in difficulties; Education; Pedagogik; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : It is of primary concern, both from the perspective of the individual and of society at large, to take measures to prevent the occurrence of a negative development amongst young people. The starting point of this dissertation is the notion that interpersonal interactions that occur between people contribute to a process of learning, thus focus is placed upon the pedagogic interactions between society's authorities and young people in trouble. LÄS MER

  5. 5. Mening, makt och utbildning : Delaktighetens villkor för personer med utvecklingsstörning

    Författare :Elisabet Frithiof; Gunilla Härnsten; Håkan Jenner; Birgitta Qvarsell; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Hermeneutic approach; inclusion; learning disability; life-story; participation; special school for pupils with learning disabilities; Education; Pedagogik; Special Education; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : This doctoral thesis discusses issues concerning participation for children and young people, educated in special schools for pupils with learning disability, LD. The overall purpose of this doctoral thesis is to elucidate the preconditions of participation for persons with LD, in past and present times. LÄS MER