Sökning: "Collaborative Seamless Learning"

Visar resultat 6 - 8 av 8 avhandlingar innehållade orden Collaborative Seamless Learning.

  1. 6. Multimodal Human-Robot Collaboration in Assembly

    Författare :Sichao Liu; Lihui Wang; Gunnar Bolmsjö; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Robotics; Assembly; Human-robot collaboration; Multimodal control; Function block; Production Engineering; Industriell produktion;

    Sammanfattning : Human-robot collaboration (HRC) envisioned for factories of the future would require close physical collaboration between humans and robots in safe and shared working environments with enhanced efficiency and flexibility. The PhD study aims for multimodal human-robot collaboration in assembly. LÄS MER

  2. 7. Approach Towards Engineering Microservice-Oriented Composable Ecosystems for Smart Industries

    Författare :Salman Javed; Jan van Deventer; Jerker Delsing; Sandeep Patil; Cristina Paniagua; Daniel Vera; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Cyberfysiska system; Cyber-Physical Systems;

    Sammanfattning : The emergence of smart and integrated industrial ecosystems is replacing traditional manufacturing, where operations are more digitalized and automated. For communication and cooperation, these operations require seamless integration of the devices to ensure interoperability in a secure, reliable, and adaptable environment. LÄS MER

  3. 8. Tecken av betydelse : En studie av dialog i ett multimodalt, teckenspråkigt tvåspråkigt NO-klassrum

    Författare :Camilla Lindahl; Bengt-Olov Molander; Inger Lindberg; Anders Jakobsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Science education; multilingualism; sign language; multimodality; social semiotics; dialogic teaching; translanguaging; scaffolding; Naturvetenskapsämnenas didaktik; flerspråkighet; teckenspråk; multimodalitet; socialsemiotik; dialogisk undervisning; translanguaging; stöttning; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Ett gemensamt meningsskapande i skolans naturvetenskapliga klassrum förutsätter en interaktion som i allt högre grad kommer att präglas av ett naturvetenskapligt språkbruk. Utvecklingen av ett naturvetenskapligt ämnesspråk innebär ofta en stor utmaning för flerspråkiga elever som lär sig naturvetenskap på sitt andraspråk och vars behov av stöttning därför är särskilt stort. LÄS MER