Sökning: "vikten av kommunikation"
Visar resultat 6 - 10 av 33 avhandlingar innehållade orden vikten av kommunikation.
6. Teknikundervisning i förskolan
Sammanfattning : Licentiatavhandlingen tar avstamp i ett intresse av teknikundervisning för de yngre barnen i förskolan. Även om teknik som pedagogiskt ämne har förstärkts och förtydligats under de senaste två decennierna i läroplanstexter både nationellt och internationellt, är teknik som ämnesområde ofta generellt beskrivet, både till innehåll och form. LÄS MER
7. Fysiken spelar roll! : Undervisning om hållbara energisystem, fokus på gymnasiekursen fysik A
Sammanfattning : This thesis will present the result from one main investigation (step 1) and two follow-up studies (step 2 and 3). The main study consists of an interpreting, iterative analysis of statements made by ‘experts’ on contents of education gathered from a questionnaire, which result in a subject-specific content for physics education on sustainable energy systems (SES) presented as a category system. LÄS MER
8. Att bevara för att använda? : Om användares och användninges betydelse i arkivet
Sammanfattning : In times of increasing demands of access and use of records and archives, among the current political and private initiatives of both efficiency and innovation, and among developments of e-services and digitalization, new participatory initiatives are created. In the current times, as both users and potential users are gaining bigger roles as co-creators of records, it sets new demands on how these participatory perspectives could be contextualized in the archival practice. LÄS MER
9. Den mångfacetterade marknadsorienteringsprocessen
Sammanfattning : Hur blir marknadsorientering till? Såväl i marknadsorienteringslitteraturen som i företag framhålls vikten av att sätta ”kunden i fokus”. Genom att svara mot kundernas behov och önskemål för-väntas företagen vinna konkurrensfördelar och därmed bättre lönsamhet. LÄS MER
10. To know a subject - Teachers' views about the subject of technology : How the subject of technology is described and approached by teachers in the lower secondary school
Sammanfattning : For teaching to be successful, teachers must be well-educated and have knowledge in many different fields. With a combination of solid subject knowledge, good teaching skills and the ability to balance these qualities, teachers can support students’ learning. LÄS MER