Sökning: "Sofia Isberg"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Sofia Isberg.

  1. 1. Den mångfacetterade marknadsorienteringsprocessen

    Författare :Sofia Isberg; Maria Bengtsson; Tore Strandvik; Umeå universitet; []
    Nyckelord :konstruktioner av marknaden; interaktioner; gränser; marknadsorientering; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : Hur blir marknadsorientering till? Såväl i marknadsorienteringslitteraturen som i företag framhålls vikten av att sätta ”kunden i fokus”. Genom att svara mot kundernas behov och önskemål för-väntas företagen vinna konkurrensfördelar och därmed bättre lönsamhet. LÄS MER

  2. 2. Consumer decision making in a complex environment : Examining the decision making process of socially responsible mutual fund investors

    Författare :Jonas Nilsson; Sofia Isberg; Tommy Nöhr Jensen; Anna-Carin Nordvall; Tina Harrison; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Consumer decision making; complex decision making environments; socially responsible investment; ethical investment; mutual funds; private investment; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : During the last few decades, "regular people" have become increasingly involved with investing in the stock market. One way of doing this, which has become more and more popular, is to invest in mutual funds. The mutual fund industry has, due to its explosive growth, been described as a success story of the 20th century. LÄS MER

  3. 3. Organisering för strategisk CRM : Lärande om kundrelationer i en B2B-organisation

    Författare :Philip Roth; Sofia Isberg; Jessica Eriksson; Markus Fellesson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Customer Relationship Management; CRM; B2B-relationships; Relationship Dynamics; Learning about customer relationships; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : In marketing research, customer relationship management (CRM) is often described as a strategy for collecting customer information through an IT- infrastructure in order to manage customer relationships (e.g. Boulding et al 2005; Keramati et al 2010; Nguyen and Mutum 2012). LÄS MER