Sökning: "konstruktioner av marknaden"

Hittade 2 avhandlingar innehållade orden konstruktioner av marknaden.

  1. 1. Den mångfacetterade marknadsorienteringsprocessen

    Författare :Sofia Isberg; Maria Bengtsson; Tore Strandvik; Umeå universitet; []
    Nyckelord :konstruktioner av marknaden; interaktioner; gränser; marknadsorientering; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : Hur blir marknadsorientering till? Såväl i marknadsorienteringslitteraturen som i företag framhålls vikten av att sätta ”kunden i fokus”. Genom att svara mot kundernas behov och önskemål för-väntas företagen vinna konkurrensfördelar och därmed bättre lönsamhet. LÄS MER

  2. 2. Brand Architecture from Above : Understanding the Customer Disconnect

    Författare :Per Åsberg; Henrik Uggla; Mats Urde; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Brand portfolio; Brand architecture; perceptual alignment; consumer perception; Brand Concept Map; Brand Portfolio Star; Conceptual Integrated Multi-dimensional Architecture CIMA model; Industrial Economics and Management; Industriell ekonomi och organisation;

    Sammanfattning : Global business is transforming. Information technology in general, and the Internet specifically, has globalized business and empowered the consumer with more information and choice than ever before. Consequently, academic research into brand portfolios and brand architecture is faced with new challenges to reflect this changing reality. LÄS MER