Sökning: "teachers’ knowledge"
Visar resultat 1 - 5 av 864 avhandlingar innehållade orden teachers’ knowledge.
1. Lärares transformering av teknikämnet : Om lärares attityder till ämnet och syn på teknisk kunskap i teknikundervisningen
Sammanfattning : En lärare behöver i sitt arbete göra val och fatta beslut som påverkar vilken undervisning eleverna får möta. Skolämnet teknik, som är ett av grundskolans obligatoriska ämnen redan från lågstadiet, har sina specifika förutsättningar och traditioner. LÄS MER
2. Historielärares historier : Ämnesbiografi och ämnesförståelse hos gymnasielärare i historia
Sammanfattning : The overall aim of this study is to analyse history teachers’ understanding of the school subject history. The aim have also been to uncover what factors the history teachers say have affected their understanding of the school subject. LÄS MER
3. Lärares digitala didaktik : En tematisk livshistorieansats om lärares didaktiska övertygelser, överväganden och val av digitala resurser
Sammanfattning : The aim of this study is to contribute with knowledge from a close teachers’ perspective on how teachers' considerations and choice of digital artefactsfor teaching are related to didactic beliefs that are shaped and changed over time in teacher's professional life. A thematic life history approach is used in combination with a socio-cultural perspective and didactic starting points. LÄS MER
4. Harnessing teachers’ perspectives : Recognizing mathematically highly able pupils and orchestrating teaching for them in a diverse ability classroom
Sammanfattning : There is a lack of research that explores teachers’ perspectives on teaching highly able pupils (HAPs) in the diverse ability classroom. Instead, pupils’ perspectives are common, such studies often concluding that teachers need more professional development or that they fail to support HAPs. LÄS MER
5. Historielärares ämnesförståelse : Centrala begrepp i historielärares förståelse av skolämnet historia
Sammanfattning : This thesis focuses on four different aspects of history teachers’ comprehensive understanding of the school subject history. More specifically, the aim is to study the comprehension of the subject as perceived by individual history teachers. LÄS MER