Sökning: "physics curriculum"

Visar resultat 6 - 10 av 18 avhandlingar innehållade orden physics curriculum.

  1. 6. Integrated and Subject-specific : An empirical exploration of Science education in Swedish compulsory school

    Författare :I. Maria Åström; Karl-Göran Karlsson; Lars Owe Dahlgren; Björn Andersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; international studies; PISA; curriculum integration; Education; Pedagogik; Subject didactics; didactics of natural science;

    Sammanfattning : This thesis is an explorative experimental study in two parts of different ways of organising Science education in the Swedish context. The first study deals with the question if students attain higher scores on test results if they have been working with integrated Science compared to subject-specific Science i.e. Biology, Chemistry and Physics. LÄS MER

  2. 7. Defining Integrated Science Education and Putting It to Test

    Författare :Maria Åström; Karl-Göran Karlsson; Lars Ove Dahlgren; Ulf P. Lundgren; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; international studies; PISA; curriculum integration; Subject didactics; Ämnesdidaktik; didactics of natural science;

    Sammanfattning : The thesis is made up by four studies, on the comprehensive theme of integrated and subjectspecific science education in Swedish compulsory school. A literature study on the matter is followed by an expert survey, then a case study and ending with two analyses of students’ science results from PISA 2003 and PISA 2006. LÄS MER

  3. 8. Strategiska skribenter : skrivprocesser i fysik och svenska

    Författare :Ann-Christin Randahl; Anna-Malin Karlsson; Per Ledin; Ellen Krogh; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; writing processes; contextual resources; student writers; writing across the curriculum; writing in the disciplines; editing; Svenska språket; Swedish Language;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how experienced student writers in Swedish schools handle two different writing tasks, a lab report in physics and a text to be written within Swedish as a school subject. Applying a dialogical perspective on writing, the study is an attempt to explore what role subject contexts play for the students’ writing processes and to what extent the strategies used by the students are more individual. LÄS MER

  4. 9. Att vördsamt värdesätta eller tryggt trotsa : Gymnasiefysiken, undervisningstraditioner och fysiklärares olika strategier för energiundervisning

    Författare :Susanne Engström; Peter Gustafsson; Carina Carlhed; Erik Dahlquist; Margareta Ekborg; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :naturvetenskapernas och teknikens didaktik; naturvetenskapernas och teknikens didaktik;

    Sammanfattning : Energiundervisning inom gymnasiets skolfysik ska enligt kursplaner inbegripa begreppsförståelse, undersökande arbetssätt och fysikkunskaper satta i sammanhang. Dessutom framhåller politiska dokument att fysikundervisningen ska inkludera hållbar utveckling som ett sätt att kontextualisera fysikkunskaper och bidra till elevers handlingskompetens. LÄS MER

  5. 10. Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola : en komplex och föränderlig process

    Författare :Lina Hellberg; Andreas Redfors; Susanne Thulin; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Fysik; förskola; undervisning; lärandeobjekt; förskollärare; arbetslag;

    Sammanfattning : Det naturvetenskapliga innehållet blev tydligare identifierat och framskrivet genom den reviderade läroplanen(Utbildningsdepartementet, 2010). Samtidigt beskrivs en osäkerhet hos verksamma i förskola kring vad och hur det naturvetenskapliga innehållet kan ta sig uttryck i verksamheten (Skolinspektionen, 2018). LÄS MER