Sökning: "påverkan av media"
Visar resultat 1 - 5 av 41 avhandlingar innehållade orden påverkan av media.
1. Digitala resursers påverkan på delaktighet i lärmiljöer : En studie av högstadieelevers delaktighet
Sammanfattning : This dissertation explores the potential of digital resources to support students' participation in learning environments. The research questions focus on the student perspective on participation in formal and informal learning environments, as well as the role digital resources can play in promoting student participation in school instruction. LÄS MER
2. Deltagandets förutsättningar och digitala resursers påverkan : - ur ett elev- och lärarperspektiv
Sammanfattning : Denna avhandling undersöker potentialen hos digitala resurser för att stödja elevers deltagande i formella lärmiljöer. Forskningsfrågningar är inriktade på att förstå användarperspektiv, förhållningssätt och krav som är relevanta för att möjliggöra elevers deltagande i skolan. LÄS MER
3. Verksamhetens påverkan på post-adoptiva teknikval
Sammanfattning : Digitalisering beskrivs som en möjlighet att lösa samhällsproblem genom att stödja och utveckla verksamheter. Det visar sig bland annat genom investeringar i informationsteknologiska lösningar i samhället. LÄS MER
4. Experimental and Modelling Studies on the Spreading of Non-Aqueous Phase Liquids in Heterogeneous Media
Sammanfattning : Non-Aqueous Phase Liquids (NAPLs) include commonly occurring organic contaminants such as gasoline, diesel fuel and chlorinated solvents. When released to subsurface environments their spreading is a complex process of multi-component, multi-phase flow. LÄS MER
5. Caring for people and the planet : preschool children’s knowledge and practices of sustainability
Sammanfattning : Children across the globe today are continuously being exposed to and affected by various kinds of real-world complexities and challenges; however, research on their knowledge and practices in terms of sustainability is limited, in particular with regards to how preschool- and home-related factors are associated with their learning for sustainability. Since 1998, different types of eco-certification have been awarded by the Swedish National Agency for Education and Keep Sweden Tidy Foundation to promote education for sustainability (EfS) in all areas of education and learning. LÄS MER