Sökning: "kvalitativ pedagogik"
Visar resultat 36 - 39 av 39 avhandlingar innehållade orden kvalitativ pedagogik.
36. Developing Academic Literacies in Times of Change : Scaffolding Literacies Acquisition with the Curriculum and ICT in Rwandan Tertiary Education
Sammanfattning : Inspired by the Bologna Process and other globalising influences from modern higher education, and driven by policy reform for national development after the ravages of the 1994 conflict and genocide, Rwanda’s tertiary education has embarked on a number of policy reform for national development after the ravages of the 1994 conflict and genocide, Rwanda’s tertiary education has embarked on a number of policy reforms that have ushered in expectations, requirements and demands that call for both reinvigorated and new academic literacies in undergraduate study since 2007. With its aim of producing a highly skilled human resource as a panacea for Rwanda’s social and economic development deficits, the tertiary education curriculum is more than never before focused on outcomes that are linked to further education and the labour market. LÄS MER
37. Ett frö för lärande : en variationsteoretisk studie av undervisning och lärande i grundskolans biologi
Sammanfattning : Första delen av denna avhandling utgörs av en licentiatuppsats: Från görande till rikare lärande (Vikström, 2002). I uppsatsen beskrivs en aktionsforskningsstudie där lärare i skolår 1-6 utvecklar sin kompetens att undervisa i naturvetenskap. LÄS MER
38. Den pedagogiska samlingen i förskoleklassen. Barns olika sätt att erfara och hantera svårigheter
Sammanfattning : Studiens syfte är att studera barns olika sätt att erfara och hantera svårigheter inom förskoleklassens pedagogiska samling. Undersökningen har som mål att öka förståelsen för barns handlande i en situation som för dem erfars som svår eller en svårighet. LÄS MER
39. Reading for Life : Three Studies of Swedish Students’ Literacy Development
Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore school classes with a higher level of achievement in reading than could be expected, with regard to socio-economic background factors and language background. What do those classes practice? Which attitudes towards reading and schooling do those children and their teachers display? The teacher and the classroom environment are in particular focus. LÄS MER