Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 14 av 14 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Slöjdundervisning i grundsärskolan : En didaktisk studie om förutsättningar för Bildning

    Författare :Anna Sjöqvist; Kerstin Göransson; Karin Bengtsson; Susanne Hansson; Johan Malmqvist; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Art and craft education; critical-constructive didactic; intellectual disability; Klafki; sloyd; special education; Estetiska ämnen; grundsärskola; intellektuell funktionsnedsättning; Klafki; kritisk-konstruktiv didaktik; slöjd; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to increase knowledge about sloyd education in compulsory school for students with intellectual disability (CSID). The thesis is based in critical-constructive didactic theory and takes an interest in how sloyd education can create conditions for students to acquire Bildung, in terms of self-determination, co-determination and solidarity. LÄS MER

  2. 12. On integrated modularization for situated product configuration

    Författare :David Williamsson; Ulf Sellgren; Johan Malmqvist; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Modularization; Product Description; Module; Product Structure; Product Architecture; Cyber-Physical System; Machine Design; Maskinkonstruktion;

    Sammanfattning : Road transports face increasing societal challenges with respect to emissions, safety, and traffic congestion, as well as business challenges. Truck automation, e.g. self-driving trucks may be utilized to address some of these issues. LÄS MER

  3. 13. On integrated modularization in heavy-duty truck architecting

    Författare :David Williamsson; Ulf Sellgren; Anders Söderberg; Johan Malmqvist; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Modularization; Module; Product Architecture; Cyber-Physical System; Machine Design; Maskinkonstruktion;

    Sammanfattning : Road transports face increasing challenges with respect to safety, legislations on lower emissions and traffic congestion, as well as numerous business challenges related to paradigm shifts in technology, tightened delivery times and cost constraints. Combination of truck electrification and automation may be utilized to address some of these issues. LÄS MER

  4. 14. Ett integrerat perspektiv på litteracitetsundervisning för flerspråkiga elever

    Författare :Mari Ylenfors; Johan Malmqvist; Gunvie Möllås; Catharina Tjernberg; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; multilingual students; literacy development; reading and writing difficulties; support; equity;

    Sammanfattning : Föreliggande licentiatuppsats undersöker skolors arbete avseende litteracitetsutveckling för flerspråkiga elever, med utgångspunkt i ett sociokulturellt perspektiv på undervisning och lärande. Syftet var att undersöka och bidra med kunskap om skolors arbete för att utveckla litteracitetsförmåga hos flerspråkiga elever som möter svårigheter i läs- och skrivutvecklingsprocessen, en kunskap som behöver utvecklas för att bidra till en likvärdig utbildning. LÄS MER