Sökning: "Creative Class"

Visar resultat 36 - 40 av 42 avhandlingar innehållade orden Creative Class.

  1. 36. Att lära sig konstens regler. En sociologisk studie av osäkra framtidsinvesteringar

    Författare :Marita Flisbäck; Malmö högskola; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This dissertation illuminates approaches to artistic professional fields with uncertain conditions and work markets. The aim is to examine eleven actors’ career paths in terms of position-taking and capital accumulation. LÄS MER

  2. 37. Att lära sig konstens regler. En sociologisk studie av osäkra framtidsinvesteringar

    Författare :Marita Flisbäck; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : This dissertation illuminates approaches to artistic professional fields with uncertain conditions and work markets. The aim is to examine eleven actors' career paths in terms of position-taking and capital accumulation. LÄS MER

  3. 38. Det sitter i väggarna : en studie av trä- och metallslöjdsalens materialitet, maskulinitet och förkroppsliganden

    Författare :Erik Sigurdson; Eva Skåreus; Per-Olof Erixon; Mikael Alexandersson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; masculinity; gender; embodiment; Sloyd; crafts; materiality; phenomenology; the corporeal turn; slöjd; maskulinitet; genus; kön; fenomenologi; materialitet; utbildning; skola; förkroppsligande; den levda kroppen; trä- och metall; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : This study focuses on the material aspects of the wood and metal workshop, which is one out of two learning settings in the Sloyd subject. Sloyd is a compulsory school subject in Sweden, which includes textile, wood and metal work. Historically, wood and metal Sloyd has been dominated by male pupils and teachers. LÄS MER

  4. 39. (O)möjliga positioner. Familjer från Iran & postkoloniala reflektioner

    Författare :Hanna Wikström; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Postkolonial teori; Familj; Kön; Iran; Sverige; Diskursanalys; Dekonstruktion; Positioner; Plats; Sexualitet; Komplexitet; Skillnad; Situerad kunskap; Diskurs; Föräldrar; Unga; Diskriminering; Invandrarfamiljer; Hedersvåld; Tradition; Modernitet; Motstånd; Förtryck; Multipla subjekt; Svenskhet; Iranskhet.;

    Sammanfattning : The thesis is based on narratives by families originating from Iran, now residing in Sweden, Göteborg. The focus is the accounts of family, gender, relations, belongings (and class).Point of departure is a representation of “immigrant families” as problematic in the media and public debate. LÄS MER

  5. 40. HOUSING THE URBAN POOR: AN INTEGRATED GOVERNANCE PERSPECTIVE : The Case of Dhaka, Bangladesh

    Författare :Kh. Md. Nahiduzzaman; Göran Cars; Tigran Haas; Alfredo Brillembourg; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Housing affordability; tenure security; social business; partnership; deliberative dialogue; cooperative business; informality; Järnvägsgruppen - Infrastruktur; Järnvägsgruppen - Infrastruktur;

    Sammanfattning : It is claimed that low-income people in Dhaka city do not have the financial ability to enjoy adecent housing environment. There is a clear lack of knowledge on how low-income people,drawing upon both their available income together and support from formal financial institutions,would be able to afford housing. LÄS MER