Sökning: "water develop"

Visar resultat 1 - 5 av 553 avhandlingar innehållade orden water develop.

  1. 1. Sustainable and Safe Use of Non-conventional Waters -Reclaimed Water and Desalinated Water

    Författare :Shuang Liu; Avdelningen för Teknisk vattenresurslära; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Water reuse; Desalination; Strategy; Water security; Guidelines; Policy; Microbial risk assessment;

    Sammanfattning : Fresh water scarcity, pollution and an uneven distribution have caused an increasingly serious global water crisis. One of the most widely adopted response strategies is the exploitation and use of non-conventional water sources. LÄS MER

  2. 2. Global and continental perspectives on the sustainability of future agricultural water management

    Författare :Luigi Piemontese; Fernando Jaramillo; Luigia Brandimarte; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; water; sustainable water management; agriculture; water harvesting; climate change; Sustainability Science; vetenskap om hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Ensuring water and food security in the Anthropocene requires an understanding of combined climate change patterns and land and water management options from local to global scale. In many regions, irrigation from river and groundwater sources is being used at unsustainable rates and climate change will further threaten those water sources. LÄS MER

  3. 3. Decision Support Model for a Sustainable Regional Water Supply

    Författare :Karin Sjöstrand; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; multi-criteria decision analysis; inter-municipal cooperation; drinking water supply; cost-benefit analysis; decision support; regionalization; sustainability; economic valuation;

    Sammanfattning : Water supply provision has traditionally been a municipal responsibility. However, environmental, social and economic drivers are now making it more attractive to manage the water services in a more aggregated way. LÄS MER

  4. 4. Environmental impact of peat mining : Development of storm water treatment methods

    Författare :Bjørn Kløve; Avdelningen för Teknisk vattenresurslära; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; geographical and geological engineering; Hydrogeology; drainage artificial floodplaines; phosphorus; suspended solids; nitrogen; erosion; peat mining; peak runoff controll; sedimentation; water treatment; water resources; hydrology; hydraulics; Hydrogeologi; teknisk geologi; teknisk geografi; Geophysics; physical oceanography; meteorology; Geofysik; fysisk oceanografi; meteorologi;

    Sammanfattning : Drainage of peatlands increases the transport of suspended solids (SS) and the leaching of nutrients to downstream receiving waters. Increased settling of peat and eutrophication of lakes has been noted in many studies downstream from peat mines. LÄS MER

  5. 5. (O)ändligt vatten : En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor

    Författare :Teresa Elkin Postila; Anna Palmer; Linnea Bodén; Cecilia Åsberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; posthumanist intervention study; early childhood education; multidisciplinarity; connoisseurs; storytelling; environmental issues; water; posthumanistisk interventionsstudie; förskoledidaktik; kännare; mångdisciplinäritet; berättande; miljöfrågor; vatten; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen i förskoledidaktik är att tillsammans med förskolebarn på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom undersöka former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor. Mer specifikt är syftet att i ett praktiskt utforskande med förskolebarn och vatten – som aktör och mer-än-mänsklig samarbetspartner – undersöka hur eller med vilka metoder det är möjligt att producera ett engagemang, i vilket förskolebarnet är både kännare och kännande, i vår samtids centrala miljöfrågor. LÄS MER