Sökning: "sociala positioner"
Visar resultat 21 - 25 av 42 avhandlingar innehållade orden sociala positioner.
21. Knowledge in VET curricula and power in society and labour market : Policy and practice: demands-based and employer-driven Swedish higher vocational education
Sammanfattning : This dissertation presents a study of knowledge in vocational education and training (VET), the circumstances for its selection and transmission and how these circumstances are shaped by both national policy and local organisation.The study is set within the Swedish state-funded post-secondary VET system called Higher Vocational Education (HVE) and it entails investigations into both national policy and local practice in programme provision. LÄS MER
22. Lärare med utländsk bakgrund : Sju yrkeslivsberättelser om möten med nya skolsammanhang
Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att öka kunskapen om lärare med utländsk bakgrund och deras möte med den svenska skolan genom deras berättelser. Studien har sin grund i ett socialkonstruktionistiskt perspektiv med förståelsen att mening skapas i interaktion med andra. LÄS MER
23. Disciplining Freedom : Treatment Dilemmas and Subjectivity at a Detention Home for Young Men
Sammanfattning : This ethnographic study explores treatment practices and staff-resident interaction at a detention home for young men, drawing on video recorded conversations and interviews. It investigates ideological dilemmas inherent in the institutional setting and how these produce complex subject positions to uptake, negotiate or refuse. LÄS MER
24. Hälsingegården i omvandling : en studie av världsarvsprocessen i Hälsingland
Sammanfattning : Under våren 2012 väntade ett stort antal människor runt om i landet på ett besked som bekräftade att ett antal jordbruksfastigheter och kulturmiljöer, i Gävleborgs län skulle kunde klassas som världsunika och föras upp på listan över världsarv. En lista vars innehåll styrs av konventionen om skydd av världens kultur- och naturarv, världsarvskonventionen, som är ett av FN-organet Unescos normativa instrument på natur- och kulturområdet. LÄS MER
25. The Way Brands Work: Consumers' understanding of the creation and usage of brands
Sammanfattning : During the recent years the concept or phenomenon of brands and the importance ascribed to them by the traditional marketing discourse seems to have spread to the every day discourse of ordinary consumers. Consumers are therefore thought to posses some kind understanding of how brands as a phenomenon work. LÄS MER