Sökning: "immigrant teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 21 avhandlingar innehållade orden immigrant teacher.

  1. 1. Skolan i livet - livet i skolan : Några illitterata invandrarkvinnor lär sig tala, läsa och skriva på svenska som andraspråk

    Författare :Berit Lundgren; Per-Olof Erixon; Åsa Bergenheim; Bengt-Göran Martinsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; socio-cultural theory; cultural communities; immigrant; Swedish as a second language; written language; literacy; gender; adults; learning process; teaching; collaborative discussion; interaction; interpreter; Pedagogiskt arbete; Education; pedagogik;

    Sammanfattning : Many immigrants in Sweden have not had the chance to learn to read and write, for various reasons. In Sweden, literacy is a prerequisite to being able to function in the cultural community, and for many immigrants this is the first time that they experience their inability to read and write as a handicap or see themselves as “illiterate”. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar och möjligheter för utländska lärare som återinträder i yrkeslivet i svensk skola

    Författare :Aina Bigestans; Inger Lindberg; Gunlög Sundberg; Lars Anders Kulbrandstad; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; immigrant teachers; foreign teachers; language in the workplace; immigrants in the workplace; teacher socialization; activity theory; Education in Languages and Language Development; utbildningsvetenskap med inriktning mot språk och språkutveckling;

    Sammanfattning : This doctoral dissertation investigates the challenges “foreign teachers” experience in the encounter with the Swedish school and the possibilities they have to manage challenges and to establish their legitimacy. The participants of this study were newly employed in the pre-school, the primary school and the secondary school. LÄS MER

  3. 3. Utbildning på (o)lika villkor : Om kön och etnisk bakgrund i grundskolan

    Författare :Sara Högdin; Astrid Schlytter; Stig Elofsson; Rafael Lindqvist; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; School; Children; Sex; Gender; Immigrant; Social work; Socialt arbete; socialt arbete; Social Work;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine children’s educational conditions in senior compulsory school. The purpose is to compare girls and boys’ conditions on the basis of ethnical background. The thesis includes four articles. LÄS MER

  4. 4. Lärare med utländsk bakgrund : Sju yrkeslivsberättelser om möten med nya skolsammanhang

    Författare :Monica Sandlund; Ingrid Andersson; Jonas Hallström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Life stories; narratives; immigrant teacher; identity performances; professional ethos; positioning; legitimacy; multicultural education; intercultural intentions; Yrkeslivsberättelser; lärare med utländsk bakgrund; identitetsframträdanden; yrkesethos; positionering; legitimitet; den mångkulturella skolan; interkulturella intentioner; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att öka kunskapen om lärare med utländsk bakgrund och deras möte med den svenska skolan genom deras berättelser. Studien har sin grund i ett socialkonstruktionistiskt perspektiv med förståelsen att mening skapas i interaktion med andra. LÄS MER

  5. 5. Musikaliskt lärande som social rekonstruktion. Musikens och ursprungets betydelse för föräldrar med utländsk bakgrund

    Författare :Ylva Hofvander Trulsson; Musikhögskolan i Malmö; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Class remobility; Social reconstruction; Social immobilization; Social mobility; Music education; Immigrant parents; Cultural diversity.;

    Sammanfattning : In Swedish higher formal aesthetic education, students from ethnic mi-norities are significantly underrepresented. This also seems to be the case in music education for younger children. LÄS MER