Sökning: "personal utveckling"
Visar resultat 21 - 25 av 162 avhandlingar innehållade orden personal utveckling.
21. Barnet och rättsprocessen : rättssäkerhet, integritetsskydd och autonomi i samband med beslut om tvångsvård
Sammanfattning : This dissertation deals with the question of the child´s legal status in legal proceedings concerning its own person. Special problems that may arise in investigations concerning the situation of the child and in decisions on measures to be taken in the best interest of the child are also examined. LÄS MER
22. Genusmedveten utveckling av arbetsgivarvarumärket för hållbar kompetensförsörjning
Sammanfattning : Tillgång till mänskliga resurser är avgörande för många företags långsiktiga utveckling och överlevnad. Demografiska förändringar och tecken på ökade svårigheter att rekrytera personal leder till att allt fler verksamheter måste reflektera över sitt arbetsgivarvarumärke i syfte att behålla och attrahera rätt personal. LÄS MER
23. Utveckling av metoder för mätning av vårdkvalitet : Med inriktning mot omvårdnad
Sammanfattning : The present thesis has its roots in the need to measure and evaluate quality of care, especially in times when resources allocated to health- and medical care are being limited. This is of concern for many groups in society, but perhaps mOst of all for patients, hospital staff and politicians. LÄS MER
24. Saving lives during major underground mining incidents : becoming prepared for a collaborative response
Sammanfattning : Background: Major incidents in underground mines are uncommon, but they can have severe consequences. In Sweden, the municipal rescue service and the regional emergency medical service (EMS) are dispatched to mining incidents, and together with the privately owned/state owned mineral and metalliferous mining company they perform a rescue operation. LÄS MER
25. Elevers lärande i argumentativa diskussioner om hållbar utveckling
Sammanfattning : The overall ambition with this thesis is to develop knowledge about students’ learning, especially with regard to process and content, when they participate in argumentation. Students’ learning is investigated through in situ studies of classroom practices. LÄS MER