Sökning: "läroböcker naturvetenskap"
Visar resultat 6 - 10 av 10 avhandlingar innehållade orden läroböcker naturvetenskap.
6. Waterfowl in temperate eutrophic lakes - Interactions with macroinvertebrates, submerged vegetation and fish
Sammanfattning : The aim of this thesis was to explore some of the important links between waterfowl and the biota in shallow eutrophic lakes in temperate areas. Waterfowl depend on macroinvertebrates as sources of protein and calcium, which are essential for egg production and growth. Macroinvertebrates in turn depend on submerged vegetation for food and shelter. LÄS MER
7. Time-resolved plasmonics in designed nanostructures
Sammanfattning : A metal nanoparticle can be considered as consisting of a base of positive ion cores and a sea of free electrons. When the free electrons are displaced, for example, by an incident electric field, a restoring force acts on the electrons. The electrons may then oscillate back and forth until equilibrium is reached. LÄS MER
8. The meaning(s) of inclusion in mathematics in student talk : Inclusion as a topic when students talk about learning and teaching in mathematics
Sammanfattning : This thesis contributes to research and practice within the field of special education in mathematics with more knowledge about, and an understanding of, students´ meaning(s) of inclusion in mathematics education. Three research questions guide the study: What meaning(s) is/are ascribed, and how is inclusion used, in mathematics education research? What meaning(s) do the students ascribe to inclusion in mathematics learning and teaching? And what frames students´ meaning(s) of inclusion in mathematics learning and teaching?The first part of this study began with a systematic literature review on the notion of inclusion in mathematics education research, and the search resulted in 1,296 research studies. LÄS MER
9. Med ljus på boksamtal om skugga
Sammanfattning : Den här är en variationsteoretisk studie som riktar fokus mot boksamtal om skugga i förskola. I förskola brukar inte läromedel och läroböcker användas, däremot förespråkas ofta barnböcker och berättelser för undervisning inom olika områden, bland annat för lärande om naturvetenskap. LÄS MER
10. Barnlitteraturens tekniklandskap : En didaktisk vandring från Nils Holgersson till Pettson och Findus
Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett didaktiskt perspektiv undersöka budskap om teknik i ett urval svenska skönlitterära barnböcker samt undersöka hur berättelsernas tekniksyner förhåller sig till deras natur- respektive framtidssyn. Analyserna grundar sig på sex svenska författares skönlitterära barnböcker: Selma Lagerlöf, Otto Witt, Elsa Beskow, Karl-Aage Schwartzkopf, Sven Wernström och Sven Nordqvist. LÄS MER