Sökning: "informationssystem"
Visar resultat 11 - 15 av 847 avhandlingar innehållade ordet informationssystem.
11. The Digital Transformation of the Swedish Graphic Industry
Sammanfattning : This thesis examines how IT and the digitization of information have transformed the Swedish graphic industry. The debate concerning the productivity paradox, i.e. if investments in IT contribute to productivity growth, is one important starting point for the thesis. LÄS MER
12. Informationssystem i professionsorienterat arbete
Sammanfattning : This thesis investigates the challenges within the work of different types of professions; technical professions and human caretaking professions. These professions are faced special challenges in use and development of information systems. LÄS MER
13. Kunskapsintegrering med informationssystem i professionsorienterade praktiker
Sammanfattning : Den här avhandlingen utgår ifrån ett professionsorienterat perspektiv på användning av informationssystem. Informationssystem för kunskapsintegrering i professionsorienterade arbetspraktiker innebär en dynamik för styrning och organisation där den professionsorienterade arbetspraktiken och informationssystem kan utvecklas tillsammans. LÄS MER
14. Why is it so challenging to cultivate open government data? : Understanding impediments from an ecosystem perspective
Sammanfattning : Introduction: This compilation licentiate thesis focuses on open government data (OGD). The thesis is based on three papers. OGD is a system that is organized when publishers collect and share data with users, who can unrestrictedly reuse the data. In my research, I have explored why it can be challenging to cultivate OGD. LÄS MER
15. Informationssystem vid ökad affärs- och processorientering : egenskaper, strategier och utveckling
Sammanfattning : Att organisationer ställs inför ökat förändringstryck i form av konkurrens, förfinade kundkrav samt ökad kvalitet i produkter och tjänster är välkänt. Organisationer försöker möta detta genom förändring av egen verksamhet - en förändring som numera ofta innehåller ökad processorientering och kund/affärsorientering. LÄS MER