Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Relationship between kidney function and cognitive function in the general older population. Results from the general population study “Good Aging in Skåne”

    Författare :Tomas Månsson; Geriatrik; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; kidney function; glomerular filtration rate; cognition; cerebral small vessel disease; pulse pressure; elder; epidemiology;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Fatique crack growth in nondular cast iron

    Författare :Tomas Månsson; KTH; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Engineering aspects of fatigue crack growth in metal

    Författare :Tomas Månsson; KTH; []
    Nyckelord :Crack closure; FE-metod; Variable amplitude loading; Fatigue crack propagation.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Olydnad : Civil olydnad som demokratiskt problem

    Författare :Tomas Månsson; Ragnar Ohlsson; Magnus Jiborn; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Civil disobedience; democracy; political obligation; Peter Singer; Ronald Dworkin; John Rawls; Philosophy subjects; Filosofiämnen;

    Sammanfattning : This thesis discusses civil disobedience as a democratic problem or asset. The first chapter states the nature and scope of the problem. LÄS MER

  5. 5. Solidaritet och utbildning för hållbar utveckling : En studie av förväntningar på och förutsättningar för miljömoraliskt lärande i den svenska gymnasieskolan

    Författare :Tomas Torbjörnsson; Lena Molin; Leif Östman; Niclas Månsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education for sustainable development; solidarity; future dimension; values; environmental attitudes.; Solidaritet; hållbar utveckling; gymnasieskolan; attityder; värden; framtidsorientering; Curriculum Studies; Didaktik;

    Sammanfattning : The comprehensive ambition of the present thesis was to acquire knowledge about expectations on and preconditions for environmental moral learning within the education for sustainable development (ESD) in the Swedish upper secondary school. The expectations on ESD were explored by examining the description of “sustainable development” in the curriculum, and the prerequisites were examined by analysing environmental attitudes, commitments, and actions of 18-year-old students. LÄS MER