Sökning: "Institutionen för beteendevetenskap och lärande"

Visar resultat 11 - 15 av 76 avhandlingar innehållade orden Institutionen för beteendevetenskap och lärande.

  1. 11. Young Drivers and Their Passengers : Crash Risk and Group Processes

    Författare :Inger Engström; Kjell Granström; Nils Petter Gregersen; Håkan Alm; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Young drivers; passengers; crash risk; group processes; Unga förare; passagerare; olycksrisk; grupprocesser; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : The overall aim was to elucidate the effects of vehicle passengers on young drivers. This generated two specific aims and four papers. The first aim was to investigate the crash risk for young drivers with passengers and to establish whether such accidents involve any special circumstances compared to those that occur without passengers. LÄS MER

  2. 12. Vägledande eller vilseledande? : Kvalitetsmätning och ranking av universitet och högskolor

    Författare :Brita Bergseth; Madeleine Abrandt Dahlgren; Ann-Marie Laginder; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Få samhällsinstitutioner kan räkna sin historia lika långt tillbaka i tiden som universiteten. Utan tvekan kan akademin hävda sin hållbarhet som kunskapsorganisation. Det institutionella konceptet för att bedriva forskning och utbildning har under århundradenas lopp vunnit stora framgångar. LÄS MER

  3. 13. Handlingsburen kunskap : Lärares uppfattningar om landskapet som lärandemiljö

    Författare :Anders Szczepanski; Lars Owe Dahlgren; Arne Nikolajsen Jordet; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Outdoor education; learning environment; knowledge in action; body and movement; physical education; ecology; Utomhuspedagogik; lärande; lärmiljö; handlingsburen kunskap; kropp och rörelse; fysisk aktivitet; ekologi; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This is a licentiate dissertation consisting of a summarizing section and two free-standing but coherent articles, one of which has previously been published in ascientific journal while the other is accepted for publication. The unifying link is the theme of attempting to establish the kernel of outdoor education, as it isunderstood by teachers active in the field. LÄS MER

  4. 14. ”DU OCH JAG, FRÖKEN!” : pedagogiska möten mellan barn och vuxna på fyra daghem

    Författare :Ann-Sofie Bergeling; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Day Care Center; Interaction Caregiver-Child; Activities; Roles and Relations; Pedagogik; metodik; förskolan; daghem; förskollärare; yrkesroll lärare; barn; språkligt samspel; kommunikation;

    Sammanfattning : The aim of this study is to describe the day care center as an educational envirorunent, focusing the interaction between caregiver and child. The theoretical frame of reference is Bronfenbrenner's ecological mode! of human development. LÄS MER

  5. 15. Mellan kaos och kosmos : om eget ansvar och självständighet i lärande

    Författare :Charlotte Silén; Lars-Ove Dahlgren; Kirsten Hofgaard Lycke; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; student centred learning; student responsibility; independent learning; self directed learning; problem based learning; motivation; higher education; nursing education; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : In this thesis, the aim was to attain a deeper understanding according to the students meaning of learning related to their own responsibility and independence within a framework of an educa¬tional programme.An empirical study with an ethnographic approach was carried out during one term of a nursing programme that uses the PBL-approach. LÄS MER