Sökning: "History student teachers"
Visar resultat 21 - 25 av 37 avhandlingar innehållade orden History student teachers.
21. Vägar genom sjuksköterskeutbildningen : Studenters berättelser
Sammanfattning : Syftet är att utifrån studenters livsberättelser, få kunskap om och förståelse för hur de upplever och hanterar sjuksköterskeutbildningens olika delar med särskilt fokus på spänningsfälten mellan: yrkesexamen – akademisk examen, högskoleförlagd utbildning – verksamhetsförlagd utbildning samt huvudämnet omvårdnad – stödämnet medicinsk vetenskap. Syftet är vidare att få kunskap om och förståelse för aspekter av betydelse för studenters lärande på vägen genom utbildningen. LÄS MER
22. Döfstumlärare - specialpedagog - lärare för döva och hörselskadade : en lärarutbildnings innehåll och rationalitetsförskjutningar
Sammanfattning : (Teacher of the Deaf-Mute – Teacher of Special Education – Teacher of the Deaf and Hard of Hearing. The Content and Rationality Changes of a Teacher Education Program). LÄS MER
23. Musikdirektör Anders Sidner : Musikundervisning och musikliv i skolstaden Härnösand 1840-1870
Sammanfattning : The present study, together with my licentiate's dissertation, Music education and examination at the Royal Academy of Music during "the Pehr Frigel Era", 1796-1842, constitutes my doctoral dissertation. In the chapter Preludes, the relation between the two studies is accounted for. LÄS MER
24. Tänka rätt och tycka lämpligt : historieämnet i skärningspunkten mellan att fostra kulturbärare och förbereda kulturbyggare
Sammanfattning : This doctoral thesis describes the subject of history as being filled with suspense. On the one hand, that is, in the syllabus and the teaching plan, the subject of history seeks to create students who affirm a certain culture and a certain way of understanding the past. LÄS MER
25. Teacher Identity as Discourse : A Case Study of Students in Swedish Teacher Education
Sammanfattning : This thesis comprises three separate studies that together explore how Swedish student teachers construct or produce professional identity in interaction while navigating different institutional and professional instances of teacher education. As a discourse analytical contribution to research on teacher identity, the main theoretical framework is mediated discourse theory (e. LÄS MER