Sökning: "Elevers"
Visar resultat 21 - 25 av 308 avhandlingar innehållade ordet Elevers.
21. Legorobotar i skolan : Elevers uppfattningar av lärandeobjekt och problemlösningsstrategier
Sammanfattning : This study concerns pupils’ experiences of learning and working with programmable robotics at school. Consequently, the study refers to the use of computers at school and can therefore be placed in the research area of computer aided learning. LÄS MER
22. Skolämnet Hem- och konsumentkunskap på 2000-talet : förutsättningar för elevers möjlighet till måluppfyllelse
Sammanfattning : Background People are faced with a variety of consumer choices every day. If they do not have adequate and appropriate knowledge their choices create a greater risk of negative effects for the environment and the economy, and also for the individual's personal health and economic circumstances. LÄS MER
23. Lärares och elevers interaktion i klassrummet : Betydelse av kön, ålder, ämne och klasstorlek samt lärares uppfattningar om interaktionen
Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate classroom interaction. Of central importance are the following questions; Does gender of pupil, gender of teacher, age of pupils, subject taught and class size have any importance for the classroom interaction? What conceptions of interaction with pupils do teachers have?Data have been collected by two different methods – structured classroom observations and focus groups. LÄS MER
24. Historiemedvetande - Elevers tidsförståelse i en skolkontext
Sammanfattning : Syftet med studien är att med utgångspunkt i undervisning gestalta och förklara grundskoleelevers historiemedvetande. Ett andra syfte med min studie är att lyfta fram och problematisera förutsättningar för att genom undervisning utveckla historiemedvetandet. LÄS MER
25. Historiemedvetande. Elevers tidsförståelse i en skolkontext
Sammanfattning : The main aim of the study is to explain how pupils´ consciousness of history in comprehensive school is formed and created by teaching. A second aim is to emphasize and to problematise the prerequisites for developing the consciousness of history through teaching. The empirical data consists of three parts: 1. LÄS MER