Sökning: "resources in school"
Visar resultat 21 - 25 av 361 avhandlingar innehållade orden resources in school.
21. Läromedel i praktiken : Läromedelsbruk i religionskunskap på gymnasiet
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka läromedelsbruk i religionskunskap på den svenska gymnasieskolan. Studien argumenterar för en vid förståelse av vad som kan betraktas vara läromedel.Resultaten visar att lärare använder en mångfald av läromedel. Förutom läroboken används olika typer av texter. LÄS MER
22. Merge in Transit : A non-stock distribution structure
Sammanfattning : The overall purpose of this study is to contribute to a better understanding of the emerging distribution structure Merge in Transit. In order to do this the purpose of this thesis is to describe and define Merge in Transit and to identify and explain differences in performance between Merge in Transit and a traditional structure with central and local warehousing. LÄS MER
23. Digitala resursers påverkan på delaktighet i lärmiljöer : En studie av högstadieelevers delaktighet
Sammanfattning : This dissertation explores the potential of digital resources to support students' participation in learning environments. The research questions focus on the student perspective on participation in formal and informal learning environments, as well as the role digital resources can play in promoting student participation in school instruction. LÄS MER
24. Vulnerabilities and Resources : Exploring intersecting conditions for health equity in sexual and reproductive health and rights(SRHR) among young people in Sweden
Sammanfattning : SVENSK SAMMANFATTNINGBAKGRUND: Sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter (SRHR) är en central bestämningsfaktor för hälsa och utgör en viktig del av livet i övergången från barndom till vuxen ålder. Den nationella SRHR-policyn i Sverige strävar mot jämlika förutsättningar för hälsa. LÄS MER
25. Social Relations in Youth : Determinants and Consequences of Relations to Parents, Teachers, and Peers
Sammanfattning : The thesis includes three empirical studies on Swedish children’s well-being. Central themes in these studies are how children’s social relations are influenced by and influence other dimensions of their well-being. The studies are framed in the introductory chapter, which includes an international comparison of children’s social relations. LÄS MER