Sökning: "resources in school"

Visar resultat 21 - 25 av 361 avhandlingar innehållade orden resources in school.

  1. 21. Läromedel i praktiken : Läromedelsbruk i religionskunskap på gymnasiet

    Författare :Tomas Widholm; Hans Nilsson; Anna Johnsson Harrie; Kjell O. Lejon; Geir Skeie; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Religious Education; Teaching materials; Use of teaching materials; Textbook; Secondary school; Teachers; Frame factors; Digital equipment; Classroom observations; Religionskunskap; Religionsdidaktik; Läromedel; Läromedelsbruk; Lärobok; Gymnasieskolan; Lärare; Ramfaktorer; Digitalisering; Klassrumsforskning;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka läromedelsbruk i religionskunskap på den svenska gymnasieskolan. Studien argumenterar för en vid förståelse av vad som kan betraktas vara läromedel.Resultaten visar att lärare använder en mångfald av läromedel. Förutom läroboken används olika typer av texter. LÄS MER

  2. 22. Merge in Transit : A non-stock distribution structure

    Författare :Hans Norelius; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Logistics; distribution channel; physical distribution; supply chain; merge in transit; cross-docking; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : The overall purpose of this study is to contribute to a better understanding of the emerging distribution structure Merge in Transit. In order to do this the purpose of this thesis is to describe and define Merge in Transit and to identify and explain differences in performance between Merge in Transit and a traditional structure with central and local warehousing. LÄS MER

  3. 23. Digitala resursers påverkan på delaktighet i lärmiljöer : En studie av högstadieelevers delaktighet

    Författare :Johanna Öberg; Uno Fors; Jelena Zdravkovic; Jimmy Jaldemark; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital resources; digital transformation; participatory research; pedagogical practices; pupil participation; digitala resurser; digital transformation; deltagarbaserad forskning; pedagogisk praktik; elevdeltagande; Man-Machine-Interaction MMI ; människa-maskin-interaktion MMI ;

    Sammanfattning : This dissertation explores the potential of digital resources to support students' participation in learning environments. The research questions focus on the student perspective on participation in formal and informal learning environments, as well as the role digital resources can play in promoting student participation in school instruction. LÄS MER

  4. 24. Vulnerabilities and Resources : Exploring intersecting conditions for health equity in sexual and reproductive health and rights(SRHR) among young people in Sweden

    Författare :Anna ChuChu Schindele; Malin Lindroth; Kristina Areskoug Josefsson; Emma Sorbring; Malmö universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Health and society; Hälsa och samhälle;

    Sammanfattning : SVENSK SAMMANFATTNINGBAKGRUND: Sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter (SRHR) är en central bestämningsfaktor för hälsa och utgör en viktig del av livet i övergången från barndom till vuxen ålder. Den nationella SRHR-policyn i Sverige strävar mot jämlika förutsättningar för hälsa. LÄS MER

  5. 25. Social Relations in Youth : Determinants and Consequences of Relations to Parents, Teachers, and Peers

    Författare :Elin Olsson; Jan O. Jonsson; Herman G. van de Werfhorst; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children; adolescents; youth; social relations; family; peers; teachers; well-being; social background; sex; school; living conditions; Sweden; Sociology; Sociologi; Sociology; sociologi;

    Sammanfattning : The thesis includes three empirical studies on Swedish children’s well-being. Central themes in these studies are how children’s social relations are influenced by and influence other dimensions of their well-being. The studies are framed in the introductory chapter, which includes an international comparison of children’s social relations. LÄS MER