Sökning: "instruktioner"
Visar resultat 1 - 5 av 60 avhandlingar innehållade ordet instruktioner.
1. "Här ska kraften vara på!" Interaktion vid körövningar : en studie av instruktioner om luft och andning
Sammanfattning : Syftet för studien är att visa hur en körledare instruerar om luft och andning genom att studera verbalt och förkroppsligat språk i en barnkör när deltagare lär sig att sjunga. Forskningsfrågor har fokus på hur instruktioner om luft och andning ser ut, vilka resurser körledare använder för instruerandet och när under körövningen det instrueras. LÄS MER
2. Den laborativa klassrumsverksamhetens interaktioner : En studie om vilket meningsskapande år 7-elever kan erbjudas i möten med den laborativa verksamhetens instruktioner, artefakter och språk inom elementär ellära, samt om lärares didaktiska handlingsmönster i dessa möten
Sammanfattning : This thesis studies students’ encounters with school science language games within the framework of laboratory classroom activities in Elementary Electricity. The focus is on students’ interaction with the teacher and with other students as well as with artefacts. LÄS MER
3. Universal Instruction Selection
Sammanfattning : In code generation, instruction selection chooses instructions to implement a given program under compilation, global code motion moves computations from one part of the program to another, and block ordering places program blocks in a consecutive sequence. Local instruction selection chooses instructions one program block at a time while global instruction selection does so for the entire function. LÄS MER
4. Constraint-Based Register Allocation and Instruction Scheduling
Sammanfattning : Register allocation (mapping variables to processor registers or memory) and instruction scheduling (reordering instructions to improve latency or throughput) are central compiler problems. This dissertation proposes a combinatorial optimization approach to these problems that delivers optimal solutions according to a model, captures trade-offs between conflicting decisions, accommodates processor-specific features, and handles different optimization criteria. LÄS MER
5. Att hantera historia med ett öga stängt : samstämmighet mellan historia A och lärares prov och uppgifter
Sammanfattning : In this licentiate thesis is the focus is on what tools for handling historical information that is mentioned in the standards for history education in the Swedish upper-secondary school. To what extent these tools are made available for the students by their teachers is also investigated. That is done, by looking at teachers assessment materials. LÄS MER