Sökning: "group problem solving"
Visar resultat 16 - 20 av 102 avhandlingar innehållade orden group problem solving.
16. Long-Term Ongoing Structured Support in Early Stage of Dementia: A Family Affair
Sammanfattning : Demenssjukdomar drabbar mer än 35 miljoner människor världen över, en summa som kommer att fördubblas vart tjugonde år. Demens är en global störning av intellektuella funktioner: förmågan att minnas försämras, och förmågor som att orientera sig i tid och rum, språklig förmåga, tankeprocesser som att gå från tanke till handling, problemlösande, utföra saker praktiskt och känna igen föremål. LÄS MER
17. Parameter Estimation - in sparsity we trust
Sammanfattning : This thesis is based on nine papers, all concerned with parameter estimation. The thesis aims at solving problems related to real-world applications such as spectroscopy, DNA sequencing, and audio processing, using sparse modeling heuristics. LÄS MER
18. Problem-based learning in the rehabilitation of patients with coronary artery disease
Sammanfattning : Background and aims: A well-informed patient is a prerequisite for adherence to lifestyle changes and drug treatments, which improve prognosis of CAD. Problem-based learning (PBL) is in line with principles of adult learning. The aim was to develop and evaluate a PBL rehabilitation programme for coronary artery disease (CAD) patients. LÄS MER
19. Developing Methods for Modelling Procedures in System Analysis and System Dynamics
Sammanfattning : System Thinking is the mindset of defining and confining a problem and its symptoms as well as a method for communicating system understanding. System Analysis is taking that problem apart to understand its causalities and structural arrangement. LÄS MER
20. Förskollärare i tanke och i handling : en studie kring begreppen arbete, lek och inlärning
Sammanfattning : Syftet med föreliggande avhandlingsarbete är att få större kunskap om några av förutsättningarna för förskolans pedagogiska verksamhet och få veta mer om vad som faktiskt sker ute i förskolans barngrupper. I avhandlingen kartläggs tolv förskollärares föreställningar om förskolan och uppfattningar om arbete, lek och inlärning samt hur de agerar i barngrupp med avseende på dessa begrepp. LÄS MER