Sökning: "centrum för tjänsteforskning"

Visar resultat 1 - 5 av 35 avhandlingar innehållade orden centrum för tjänsteforskning.

  1. 1. Kvalitet, arbetstillfredsställelse och effektivitet i hemtjänst för äldre

    Författare :Patrik Larsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Working Life Science; Arbetsvetenskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Servicemötets kommunikation : En videobaserad analys av bemötande med tonvikt på ickeverbal kommunikation

    Författare :Per Echeverri; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business Administration; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Determinants of Car Users’ Switching to Public Transport for the Work Commute

    Författare :Lars Eriksson; Margareta Friman; Tommy Gärling; Daniel Eek; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Car-use Reduction; Work Commute; Public Transport; Experimental Simulation; Psykologi; Psychology;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Den allmännyttiga kunden. Nya organiseringsmönster i kommunala bostadsföretag

    Författare :Markus Fellesson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business Administration; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Självbeskrivning och tjänstekognition : Om processkartläggning på Arbetsförmedlingen

    Författare :Martin Fransson; Per Norling; Johan Quist; Per Echeverri; Evert Gummesson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business-process modelling; continuous improvements; service cognition; service development; TQM; designed conversations; implementation; organizational change; organizational cognition; organizational design; organizational development; participatory design; self-assessment; Gruppsamtal; implementering; kognitiv organisationsteori; kvalitetsutveckling; organisationsförändring; organisationsutveckling; organisering; processkartläggning; självbeskrivning; strategisk styrning; ständiga förbättringar; tjänstekognition; tjänsteutveckling; Business studies; Företagsekonomi; Business Administration; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : When duties are documented, new ideas are often created regarding how the work should be carried out. Writing is an important source of development, but unfortunately the possibilities are limited when it comes to transferring new ways of thinking to personnel. As with organizational change in general, employees tend to neglect new instructions. LÄS MER