Sökning: "academic field"

Visar resultat 31 - 35 av 233 avhandlingar innehållade orden academic field.

  1. 31. Capturing and explaining the effects of academic research and development - The case of nanotechnology

    Författare :Eugenia Perez Vico; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : This thesis explores how the effects of academic research and development (R&D) can be captured and explained, and examines how these effects come about in the case of nanotechnology in Sweden. This includes the understanding of what obstructs the effects and how policy can reduce obstacles.The research questions are explored in two papers. LÄS MER

  2. 32. Motstånd och konformitet : Om manliga yrkeselevers liv och identitetsskapande i relation till kärnämnena

    Författare :Ronny Högberg; Kerstin Bergqvist; Anders Garpelin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Identity; vocational students; masculinity and schooling; social class and schooling; resistance; school counter culture; Identitet; elever på yrkesförberedande program; maskulinitet och skola; klass och skola; motstånd; motkultur.; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Denna studie bygger på en fältstudie i två klasser på gymnasieskolans Byggprogram. Intresset är riktat mot hur ett antal ungdomar, vilka samtliga är pojkar och i varierande grad är ointresserade av så kallade teoretiska studier, förhåller sig till kärnämnena. LÄS MER

  3. 33. I främsta rummet : planerandet av en högskolebiblioteksbyggnad med studenters arbete i fokus

    Författare :Krister Johannesson; Geir Vestheim; Jan Nolin; Maj Klasson; Nan Dahlkild; Högskolan i Skövde; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Academic library buildings; College and university libraries; Architecture and building; Discourse analysis; Architectural design; Programming and planning; Librarians; Architects; Professions; Akademiska biblioteksbyggnader; Universitets- och högskolebibliotek; Arkitektur; Planering; Bibliotekarier; Arkitekter; Professioner; Library and information science; Biblioteks- och informationsvetenskap; Humaniora-samhällsvetenskap; Humanities and Social sciences; Academic library buildings; College and university libraries; Architecture and building; Programming and planning; Social fields; discourse analysis; Discourses; Professions; Librariarians; Architects; Architectural design;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to investigate planning processes for academic library buildings and the outcomes of such processes. This is accomplished through a case study utilising discourse analysis. LÄS MER

  4. 34. Motstånd och mening : Innebörd i blivande lärares seminariesamtal

    Författare :Susanne Gustavsson; Högskolan i Skövde; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teacher education; scientific basis; professional basis; field-based education; college-based education; critical hermeneutics; Education; Pedagogik; Humanities and Social sciences; Humaniora-samhällsvetenskap;

    Sammanfattning : Both historically and in our own time the teacher education has been discussed and changed to match current traditions and intentions. There is an ongoing debate about the scientifi c basis of teacher education and the relation to professional basis. LÄS MER

  5. 35. Lokal forskningspolitik : Institutionell dynamik och organisatorisk omvandling vid Lunds universitet 1980-2005

    Författare :Fredrik Melander; Statsvetenskapliga institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mode 2; post-academic science; Triple Helix; technology transfer; governance; research organization; the Entrepreneurial University; research policy; institutional evolution; Lund University; institutional theory; science dynamics; CUDOS; Political and administrative sciences; Statsvetenskap; förvaltningskunskap;

    Sammanfattning : In the wake of an emerging knowledge society, universities around the world have come under severe institutional pressure from changing national research policies, financing organizations´ new strategies and turbulent research dynamics. This study examines how Lund University in Sweden manages these institutional pressures. LÄS MER