Sökning: "Digitala verktyg för elever"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden Digitala verktyg för elever.

  1. 1. Att tänka geografiskt i en digital undervisningsmiljö : En studie av högstadielärares kunskapsbas och användning av digitala verktyg i geografiundervisningen

    Författare :Sofie Nilsson; Gabriel Bladh; Ann-Britt Enochsson; Martin Kristiansson; Linnea Stenliden; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Geography education; geographical thinking; geographical analyses; digital tools; subject-specific digital tools; teachers’ knowledge base; TPACK; didactical model; geografididaktik; geografiskt tänkande; geografiska analyser; digitala verktyg; ämnesspecifika digitala verktyg; lärares kunskapsbas; TPACK; didaktisk modell; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This compilation licentiate thesis focuses on geography teaching in a digital teaching and learning environment in the Swedish secondary school. Departing from a subject-didactic perspective, the aim was to explore the relation between teachers’ knowledge base, choices and usage of digital tools and geography teaching. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering av gymnasieskolans verksamhet: tillgång och användning : Digitalization of upper secondary school: access and use

    Författare :Therése Haglind; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitala verktyg; skaldator; mobiltelefonen; LMS; tillgång; användning; gymnasieskolan; 1:1; resurser;

    Sammanfattning : Skolan är en del av samhället och den digitala utvecklingen ger upphov till både möjligheter och utmaningar för skolans verksamhet. Denna licentiatuppsats handlar om digitaliseringen av svensk gymnasieskola och tar sin utgångspunkt i en verksamhet där tillgången till digitala verktyg på flera sätt är tillgodosedd. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering av gymnasieskolans verksamhet : tillgång och användning

    Författare :Therése Haglind; Berner Lindström; Anna-Lena Godhe; Annika Lantz-Andersson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitala verktyg; skaldator; mobiltelefonen; LMS; tillgång; användning; gymnasieskolan; 1:1; resurser;

    Sammanfattning : Skolan är en del av samhället och den digitala utvecklingen ger upphov till både möjligheter och utmaningar för skolans verksamhet. Denna licentiatuppsats handlar om digitaliseringen av svensk gymnasieskola och tar sin utgångspunkt i en verksamhet där tillgången till digitala verktyg på flera sätt är tillgodosedd. LÄS MER

  4. 4. Jag vågar visa att jag kan : om meningsskapande med digitala portföljer

    Författare :Maria Hurtig; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att beskriva och analysera elevers meningsskapande i arbete med digitala portföljer. Fokus är på elevers meningsskapande i en institutionell praktik, närmare bestämt i grundskolans årskurser två till sex. LÄS MER

  5. 5. Peer feedback with support of digital technology in visual art education

    Författare :Eva-Lena Forslind; Stefan Hrastinski; Ingrid Forsler; Stefan Stenbom; Fredrik Enoksson; Patrik Hernvall; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Peer feedback; digital technology; visual idea process; visual art education; K-12 education; Kamratfeedback; digitala verktyg; visuell idéprocess; bildämnet; grundskolan; Teknik och lärande; Technology and Learning;

    Sammanfattning : This licentiate thesis focuses on the development of the idea process in art education using digital peer feedback. In the school subject visual art, the visual idea process, e.g., when students sketch their ideas, is an important phase in a project. LÄS MER