Sökning: "utvärdering verksamhet"
Visar resultat 1 - 5 av 23 avhandlingar innehållade orden utvärdering verksamhet.
1. Att inte vilja vara problem : social organisering och utvärdering av elever i en särskild undervisningsgrupp
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att ge en ”inifrån-beskrivning” av hur skolan organiserar verksamheten för elever i en särskild undervisningsgrupp. Vidare undersöker jag hur elever, pedagoger, föräldrar och elevernas tidigare klasslärare beskriver vad som utgör elevernas skolsvårigheter, i forskningsintervjuer. LÄS MER
2. Belöningar och prestationer i offentlig verksamhet : en utvärdering av fyra fall inom Stockholms läns landsting
Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Regionala företags förutsättningar för internationell konkurrenskraft : utvärdering av en undersökningsmetod
Sammanfattning : Kan man bedöma om företag med tillväxtpotential även har kompetens att ta tillvara den? Denna fundering ligger till grund för den studie som redovisas i den här avhandlingen. Syftet med studien är i första hand att utvärdera hur en ”Best Business Practice”- modell kan bidra till ökad förståelse, hos myndigheter och andra samhällsaktörer, för vilka befintliga företag i en region som kan ha förutsättningar att vara internationellt konkurrenskraftiga med avseende på de processutövanden och processresultat som föreligger i deras operativa verksamhet. LÄS MER
4. Hälsopromotion i skolan. Utvärdering av DISA - ett program för att förebygga depressiva symtom hos ungdomar
Sammanfattning : Background: DISA (Depressive Symptoms In Swedish Adolescents) is a cognitive behavioral intervention aimed at preventing stress and depressive symptoms in adolescents. It is frequently used in Swedish schools for students aged 13-15 years. DISA is commonly offered to females, but at some schools, the intervention is also offered to males. LÄS MER
5. Dialogen som styrningsfilosofi och dess gestaltning i praxis
Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att beskriva, tolka och förstå dialogens gestaltning i en praxis som handlar om att skapa ett gemensamt måldokument för pedagogisk verksamhet inom förskola, skola, kultur och fritid. I styrdokument och andra centrala dokument utpekas dialogen som en viktig förutsättning för en mål- och resultatstyrd förskola och skola. LÄS MER