Sökning: "lärare elever pratar"
Hittade 5 avhandlingar innehållade orden lärare elever pratar.
1. Motstånd och konformitet : Om manliga yrkeselevers liv och identitetsskapande i relation till kärnämnena
Sammanfattning : Denna studie bygger på en fältstudie i två klasser på gymnasieskolans Byggprogram. Intresset är riktat mot hur ett antal ungdomar, vilka samtliga är pojkar och i varierande grad är ointresserade av så kallade teoretiska studier, förhåller sig till kärnämnena. LÄS MER
2. Language policy and Sámi education in Sweden : ideological and implementational spaces for Sámi language use
Sammanfattning : In Sámi schools in Sweden, the use of the Sámi languages and Swedish as languages of instruction is regulated by government and education policy; legislation allows Sámi and Swedish to be used for teaching and learning. However, agency and personal beliefs about Sámi languages play important roles in language use. LÄS MER
3. "We're made of meat, so why should we eat vegetables?" : food discourses in the school subject home and consumer studies
Sammanfattning : Background: Food has many different functions. On a physical level, it is needed to survive and to maintain health, but it also has many social, psychological, and emotional meanings. For example, food is used to build relationships, to mark hierarchies, to celebrate holidays, and to influence mood and self-image. LÄS MER
4. Vi och dom och alla dom andra andra på Komvux : Etnicitet, genus och klass i samspel
Sammanfattning : This thesis, set in an educational context (Swedish Komvux, high school adult education), deals with how groups of us and them are constructed, changed and reproduced. In order to understand the processes of us and them I have looked at the interconnections between gender, ethnicity and class utilising participant observations and semi-structured interviews. LÄS MER
5. Utbildningskultur : lärande i högre utbildning
Sammanfattning : När börjar ett arbete och när slutar det? Denna avhandlings formella början var hösten 2011, och den föregicks av en licentiatuppsats som påbörjades 2004. Det var alltså för 10 år sedan som de grundläggande frågorna formulerades och som detta kunskapsbyggande blev en del av min vardag. LÄS MER