Sökning: "Nygrekiska"

Visar resultat 6 - 10 av 43 avhandlingar innehållade ordet Nygrekiska.

  1. 6. Fire, Poison, and Black Tears : Metaphors of Emotion in Rebétiko

    Författare :Marianna Smaragdi; Grekiska (nygrekiska); []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; rebétiko; Greek music; song texts; lyrics; metaphor; metaphorical expressions; figurative language; conceptual metaphor; emotion concepts; force metaphors; Lakoff and Johnson; Kövecses;

    Sammanfattning : This dissertation is a study of metaphors of emotion in rebétiko song texts. Rebétiko is a major popular-music style of modern Greece, consisting mostly of melancholic songs full of sorrow, disappointment, and misfortune, as well as passion and romance, but also of cheerful songs of revelry and a carefree attitude to life. LÄS MER

  2. 7. Läroboken som traditionsbärare : om hemspråksundervisningen i grekiska : ett läroplansteoretiskt och didaktiskt perspektiv

    Författare :Jannis Garefalakis; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Modersmålsundervisning; Läromedel; Nygrekiska språket;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Metaforer i det politiska språket : en studie av de socialdemokratiska och de konservativ-liberala partiledarnas retorik i Grekland och Sverige vid millennieskiftet

    Författare :Christos Pappas; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Nygrekiska språket; politiskt språk; Svenska språket; Nygrekiska språket; metaforer;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Ovid's Heroides and the Ethopoeia

    Författare :MARTINA BJÖRK; Latin; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Un modelo cognitivo para la enseñanza del subjuntivo

    Författare :Marcelo Cea; Spanska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; subjuntivo; ELE; lingüística cognitiva; Marcelo Cea; enseñanza; aprendizaje; didáctica; español; español como lengua extranjera; gramática; subjunctive; grammar; cognitive grammar; Spanish; teaching; learning; second language acquisition;

    Sammanfattning : Abstract In the present thesis the development and subsequent implementation of the Didactic Models 1 and 2 of the Subjunctive is described. The models focus on the use of a question, with which the student makes the most adequate mode choice for each case. LÄS MER