Avancerad sökning

Hittade 4 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Stochastic finite element simulations of real life frontal crashes : With emphasis on chest injury mechanisms in near-side oblique loading conditions

    Författare :Johan Iraeus; Mats Lindquist; Ulf Björnstig; Mats G Larsson; Joel Stitzel; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; EDR; Real life crashes; Oblique; Finite element; Simulation; HBM; Injury mechanism; Pulse shape; Stochastic; Rib fracture; THUMS; Generic; Statistics; biomechanics; biomekanik; skadeförebyggande; injury prevention;

    Sammanfattning : Introduction. Road traffic injuries are the eighth leading cause of death globally and the leading cause of death among young people aged 15-29. Of individuals killed or injured in road traffic injuries, a large group comprises occupants sustaining a thorax injury in frontal crashes. The elderly are particularly at risk, as they are more fragile. LÄS MER

  2. 2. Fatal car crash configurations and injury panorama : with special emphasis on the function of restraint system

    Författare :Mats Lindquist; Ulf Björnstig; Anders Kullgren; Umeå universitet; []
    Nyckelord :Surgery; Deep studies; fatal crashes; small overlap; human FE-modeling; body kinematics; real life safety; Kirurgi; kirurgi; Surgery;

    Sammanfattning : Background: Most traffic safety research projects require accurate real world data which is collected in different databases around the world. This is especially important since the results of these projects form the basis for new crash test procedures and standards. LÄS MER

  3. 3. The dynamics of information search services

    Författare :Mats G. Lindquist; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Varumärkenas fält : Produktion av erkännande i Stockholms reklamvärld

    Författare :Raoul Galli; Johan Lindquist; Annika Rabo; Donald Broady; Mats Trondman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; recognition; brand; field; communicative capital; classification; class; power; order; social being; brand of being; erkännande; varumärke; fält; kommunikativt kapital; klassifikation; klass; makt; ordning; socialt vara; varamärke; Social Anthropology; socialantropologi;

    Sammanfattning : I Varumärkenas fält ställs frågor som: Hur vinner man erkännande i Stockholms reklamvärld? Hur säljer reklamproducenter detta erkännande till sina uppdragsgivare? Vad för slags erkännande är statliga reklamköpare ute efter att vinna genom sitt samarbete med prisbelönta och erkända reklamproducenter? I kontrast till en spridd föreställning att reklamen ”speglar samhället” är grundantagandet i denna studie att reklamen i första hand speglar den värld som skapar den, dvs. reklamvärlden. LÄS MER