Sökning: "Instagram"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade ordet Instagram.

  1. 1. Using Social Media

    Författare :Beata Jungselius; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social media; social photography; platforms; affordances; Instagram; likes; like;

    Sammanfattning : The rise of social media platforms has changed how people interact. Mobile technologies with built-in, high-quality cameras offer new possibilities for people to document and share their everyday activities. Many consider these interaction-mediating devices to be important tools for facilitating people’s social life through use of social media. LÄS MER

  2. 2. Becoming Image : Perspectives on Digital Culture, Fashion and Technofeminism

    Författare :Lisa Ehlin; Louise Wallenberg; Nina Lager Vestberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Technology; Selfie; Embodiment; Tumblr; Memory; Instagram; Posthumanism; modevetenskap; Fashion Studies;

    Sammanfattning : Departing from a technofeminist perspective, Becoming Image, places the digital image in a broader context of modern and postmodern technological discourses and fashion. In four articles, the compilation dissertation expands a contemporary and imagistic tech discourse by questioning the ideology of ”masculinity”―specifically the idea of it as a historically male domain. LÄS MER

  3. 3. Understanding Social Media Shopping : Instagram and the reconfiguration of the practice of shopping

    Författare :Anna Spitzkat; Institutionen för tjänstevetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social media shopping; Instagram shopping; shopping practice; practice theory;

    Sammanfattning : In the recent past, social media has gradually evolved from a platfrom for communication and personal exchange to a space where contemporary consumer desires are awakened, directed, and also fulfilled. Instagram, in particular, is one of the social media platforms that has made specific design decisions to combine the social and entertaining aspects of the native, virtual social media experience with shopping and consumption. LÄS MER

  4. 4. Digitala förbindelser : Rum, riktning och queera orienteringar

    Författare :Evelina Liliequist; Anna Sofia Lundgren; Coppélie Cocq; Fanny Ambjörnsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Social medier; queer; hbtq; digitala praktiker; digital etnografi; etnologi; internet; ruralitet; rum; Norrland; Ethnology; etnologi; digital humaniora; digital humanities;

    Sammanfattning : Internet has been available for the public during the past thirty years, and is perceived as having radically changed the terms of LGBTQ peoples’ possibilities of connecting with one and other, especially for LGBTQ people in rural spaces. With a queer phenomenological approach, the overall aim of the thesis is to analyze how people come to find their way in life from a non-heterosexual position. LÄS MER

  5. 5. Varför har dom ingen tvättmaskin? : Critical literacy hos elever årskurs 2 och 3

    Författare :Birgitta Jansson; Anna Ehrlin; Anna Lyngfelt; Tarja Alatalo; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; critical literacy; democratic citizens; teaching; concept of texts; critical literacy; demokratiuppdraget; textaktiviteter; tidiga skolår; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Vilka möjligheter finns för unga elever i skolår 2 och 3 att utveckla ett critical literacy-perspektiv utifrån den undervisning de deltar i och de texter de möter? Texter är inte bara skriven text utan text kan vara en bild, en film, ett inlägg på Instagram eller ett musikstycke som ska tolkas. Förståelsen av begreppet läskunnighet behöver därför vidgas eftersom eleven, förutom att läsa och skriva skriven text, också måste kunna tolka, reflektera över, kritiskt granska och skapa mening ur olika typer av källor. LÄS MER