Sökning: "marknadsföring kultur"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden marknadsföring kultur.

  1. 1. Good Guys : A Cultural Semiotic Study of the Print Advertising of the Oil Industry (1900-2000)

    Författare :Pamela Vang; Jan Anward; Angelika Linke; Heidrun Kämper; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Oil industry; brand; print advertisements; communication; cultural semiotics; dialogism; myth; rhetoric; 20th century; Oljeindustrin; branding; tryckta annonser; kommunikation; kultursemiotik; dialogism; myt; retorik; 1900-talet;

    Sammanfattning : Oil is central to our lives and is the source of many of the conveniences that we take for granted. It can bring wealth and prosperity to individuals and to nations, but is also a source of political conflict and the consequences of its impact on the environment are only now beginning to be fully recognised. LÄS MER

  2. 2. Hur kulturen påverkar Svensk-Franska affärsrelationer : En studie av gemensamma industriella projekt mellan SAAB Aerospace i Linköping och Dassault Aviation i Paris

    Författare :Frank-Gilles Miciol; Hossein Dadfar; Peter Gustavsson; Svante Andersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Globaliseringen av affärsrelationer har lett till att individer och företag med olika kulturell bakgrund möts i en mycket större utsträckning än vad som skedde för några decennier sedan. Svenska och franska företag dras med i den globala strömmen: de gemensamma affärsrelationerna, bilaterala projekten och mötena blir alltmer omfattande och intensivare, vilket också innebär att de kulturella skillnaderna mellan nationaliteterna blir kännbara, och de orsakar både problem och möjligheter. LÄS MER

  3. 3. On the optimal stopping time of learning

    Författare :Anna Fedyszak-Koszela; Richard Bonner; Dmitrii Silvestrov; Jacek Malec; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; stopping time; MATHEMATICS; MATEMATIK;

    Sammanfattning :  The goal of this thesis is to study the economics of computational learning. Attention is also paid to applications of computational learning models, especially Valiant's so-called `probably approximately correctly' (PAC) learning model, in econometric situations. LÄS MER

  4. 4. Den nya stadens bibliotek : Om teknik, förnuft och känsla i gestaltningen av kunskaps- och upplevelsestadens folkbibliotek

    Författare :Hanna Carlsson; Olof Sundin; Jenny Johannisson; Nanna Kann-Rasmussen; digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap Avdelningen för ABM; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; experience economy; creative economy; cultural policy; digital media; digital technology; ethnography; practice-theory; public libraries; actor-network theory; urban development; information studies; public libraries; Library and Information Science;

    Sammanfattning : This dissertation explores how perceived challenges and changing conditions for public libraries are translated and enacted in a local library setting. In 2008, Malmoe City Library, a public library situated in the third largest city of Sweden, initiated an ambitious strategy for renewal and change of their services. LÄS MER

  5. 5. Föräldrars val av fristående skolor

    Författare :Jan Damgren; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Pedagogy and didactics; private good; public good; equality; segregation; Private schools; parents choice; didaktik;

    Sammanfattning : Abstract Although the number of children attending private schools in Sweden is less than 4% of those attending compulsory schools, the debate of these schools has been intense. Apart from details as fees and funding, the role of education’ in the Swedish welfare system has been subject of much debate. LÄS MER