Sökning: "children’s perspectives"

Visar resultat 11 - 15 av 168 avhandlingar innehållade orden children’s perspectives.

  1. 11. Barnlitteraturens tekniklandskap : En didaktisk vandring från Nils Holgersson till Pettson och Findus

    Författare :Cecilia Axell; Jonas Hallström; Jan-Erik Hagberg; Lena Kåreland; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Technology education; children’s literature; views of technology; views of nature; views of future; Teknikdidaktik; barnlitteratur; tekniksyn; natursyn; framtidssyn;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett didaktiskt perspektiv undersöka budskap om teknik i ett urval svenska skönlitterära barnböcker samt undersöka hur berättelsernas tekniksyner förhåller sig till deras natur- respektive framtidssyn. Analyserna grundar sig på sex svenska författares skönlitterära barnböcker: Selma Lagerlöf, Otto Witt, Elsa Beskow, Karl-Aage Schwartzkopf, Sven Wernström och Sven Nordqvist. LÄS MER

  2. 12. Barns röster om växelvis boende. Vardagsliv, familjepraktiker och nära relationer : Children's perspectives on dual residence. Everyday life, family practices and personal relationships

    Författare :Rakel Berman; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; dual residence; shared residence; alternating residence; joint physical custody; shared parenting; children; separation; divorce; family practices; children’s influence; everyday mobility; emotion;

    Sammanfattning : Over the past decades, the ways in which children’s care is arranged after parental separation have changed significantly in many societies. Dual residence, where children live across two households spending equal amounts of time with each parent, is particularly common in Sweden. LÄS MER

  3. 13. Narrating Humanity : Children's Literature and Global Citizenship Education

    Författare :Aliona Yarova; Björn Sundmark; Zoe Jaques; Malmö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; children’s literature; critical literacy; eco-philosophy; environmental awareness; global citizenship education; humanism; magic realism.;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore how children’s magic realist fiction contributes to critical Global Citizenship Education (GCE). This study argues that children’s magic realist literature can facilitate young readers’ knowledge and understanding of human rights issues and promote environmental awareness in a non-didactic manner by representing global issues from non-human perspectives. LÄS MER

  4. 14. Responses to Children’s Crying : Emotion Socialization in a Swedish Preschool

    Författare :Malva Holm Kvist; Asta Cekaite; Polly Björk-Willén; Lasse Lipponen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children; crying; preschool; socialization; social interaction; barn; gråt; förskola; socialisation; socialt samspel;

    Sammanfattning : Föreliggande avhandling undersöker små barns (1-4 år) gråt i en svensk förskola. Studien har en videoetnografisk ansats där data består av 68 timmar videoinspelningar. Avhandlingen tar sin utgångspunkt i ett sociokulturellt teoretisk perspektiv på hur socialt samspel utgör grunden för barns moraliska och emotionella socialisation. LÄS MER

  5. 15. Negotiating Identities : Exploring children’s perspectives on themselves and their lives

    Författare :Farzaneh Moinian; Solveig Hägglund; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children; perspective; identity; school and Internet; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This dissertation consists of four empirical studies as well as a framework of intersecting perspectives. The aim of this thesis is to describe and explain children’s perspectives of themselves and their lives within and outside of the school walls: at home, and in their diaries on the internet. LÄS MER