Sökning: "Educational investment"
Visar resultat 16 - 20 av 34 avhandlingar innehållade orden Educational investment.
16. Ny i klassen : Om införande och användning av pekplattan i skolan ur ett elevperspektiv
Sammanfattning : This thesis is concerned with the introduction of digital tablets toschoolchildren. The aim is to contribute to knowledge about howtablets can be introduced and used as a mediating tool in schoolworkby drawing focusing on the schoolchildren’s perspective andunderstanding of this medium. LÄS MER
17. Ansvar for egen læring. Intensjoner og realiteter i en norsk videregående skole
Sammanfattning : Education policy in Norway is currently emphasizing personal flexibility, responsibility and freedom of choice for learners. Concepts are modern, but also derive from traditions of progressive education. Pupils’ responsibility for own learning relies on self-regulation theory. LÄS MER
18. Att skapa mål och mening i vakuumland : Om socialt arbete i en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga
Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om det sociala arbetet inom en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga (16–29 år). Avhandlingens syfte är att beskriva och förstå hur socialarbetare, som arbetar i en arbetsmarknadsinsats för unga, tolkar och använder ungas erfarenheter och önskningar i relation till organisatoriska villkor. LÄS MER
19. Att lära sig konstens regler. En sociologisk studie av osäkra framtidsinvesteringar. : Learning the rules of art - A sociological study of uncertain future investments
Sammanfattning : This dissertation illuminates approaches to artistic professional fields with uncertain conditions and work markets. The aim is to examine eleven actors' career paths in terms of position-taking and capital accumulation. LÄS MER
20. Det kulturella kapitalet : Studier av symboliska tillgångar i det svenska utbildningssystemet 1988–2008
Sammanfattning : The papers assembled in this thesis all address, in a Bourdieuan tradition, the question of the social structure of the Swedish education system, focusing on the Stockholm region, and how this structure can be explained by the distribution of cultural and other assets among individuals and social groups. Although economic, social and political changes during the period covered by the various studies are not the main focus of the work here, the articles depict the effects of such changes on upper secondary education in particular. LÄS MER