Sökning: "lärares lärande"

Visar resultat 6 - 10 av 118 avhandlingar innehållade orden lärares lärande.

  1. 6. Skolämnet Hem- och konsumentkunskap på 2000-talet : förutsättningar för elevers möjlighet till måluppfyllelse

    Författare :Cecilia Lindblom; Agneta Hörnell; Inger Erixon Arreman; Päivi Palojoki; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lärande; ramfaktorer; grundskola; hem- och konsumentkunskap; Kostvetenskap; Food and Nutrition;

    Sammanfattning : Background People are faced with a variety of consumer choices every day. If they do not have adequate and appropriate knowledge their choices create a greater risk of negative effects for the environment and the economy, and also for the individual's personal health and economic circumstances. LÄS MER

  2. 7. Samarbete mellan hem och skola : Erfarenheter av elevers, föräldrars och lärares arbete

    Författare :Gunilla Johansson; Karin Wahlberg Orving; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Cooperation between pupils; parents and teachers; compulsary school; primary classes; Education;

    Sammanfattning : The main purpose of this study was to shed light upon several questions regarding co -operation between the home and school, based upon earlier research and empirical studies. The study focused on the opportunities and drawbacks as well as on the motives for home and school cooperation. LÄS MER

  3. 8. Lärarkunskapens uttryck : en studie av lärares självförståelse och vardagspraktik

    Författare :Anders Magnusson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : This study departs in the question of what teachers really know. In cooperation with practising teachers I have investigated the knowledge that teachers develop and use in their daily work. The aim is to interpret, understand and portray this largely unformulated knowledge. LÄS MER

  4. 9. Etik och praktik i läraryrket : En empirisk studie av lärares yrkesetiska konflikter i grundskolan

    Författare :Gunnel Colnerud; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Teaching with social robots

    Författare :Sara Ekström; Lena Pareto; Eva Brooks; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social Robots; Educational Technology; Human-Robot Interaction; Teachers; Activity Theory; Sociala Robotar; Utbildningsteknologi; Människa- Robotinteraktion; Lärare; Aktivitetsteori; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : The school's digitalization is an ongoing process that brings new didactic opportunities, but also challenges. Social educational robots entail a complex teaching situation and affect the teacher's role, actions, and responsibilities in the classroom. LÄS MER