Sökning: "Scandinavian languages - general"

Visar resultat 36 - 40 av 151 avhandlingar innehållade orden Scandinavian languages - general.

  1. 36. The Intonational Phonology of Stockholm Swedish

    Författare :Sara Myrberg; Tomas Riad; Cecilia Falk; Elisabeth Selkirk; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Stockholm Swedish; intonation; phonology; boundary tones; focal accent; prosodic hierarchy; syntax–prosody interface; recursion; Scandinavian languages; Nordiska språk; Scandinavian Languages; nordiska språk;

    Sammanfattning : This thesis develops the phonological model for the Stockholm Swedish intonation system. Though previous research provides a general model of this system, many phonological aspects of it have remained understudied. LÄS MER

  2. 37. Skriftbruk i förändring : en semiotisk studie av den personliga hemsidan

    Författare :Anna-Malin Karlsson; Britt-Louise Gunnarsson; Kjell Lars Berge; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Scandinavian languages; Nordiska språk; nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : In this thesis, the phenomenon of personal homepages on the Internet is explored. While the general purpose of the study is to provide a description of the personal homepage and its use, the more specific aim is to characterise it as a product of literacy. LÄS MER

  3. 38. Svenska i engelskspråkig skolmiljö : Ämnesrelaterat språkbruk i två gymnasieklasser

    Författare :Maria Lim Falk; Hans Strand; Olle Josepshon; Catharina Nyström Höög; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; CLIL content- and language-integrated learning ; subject-based communicative competence; language choice; code-switching; Swedish; upper secondary students; classroom interaction; communicative activities; activity types; text analysis; functional grammar; text activities; ethnography; Scandinavian languages; Nordiska språk; Scandinavian Languages; nordiska språk;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to determine how English-language teaching in Sweden influences the subject-based communicative competence and language development in Swedish of upper secondary students. The focus is thus on the students’ mother tongue, i.e. LÄS MER

  4. 39. Den östnordiske ballade - oral teori og tekstanalyse. : Studier i Danmarks gamle Folkeviser

    Författare :Sigurd Kvärndrup; Växjö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Literature; Litteraturvetenskap; Aesthetics; Estetik; Scandinavian languages; Nordiska språk; Litteraturvetenskap; Comparative literature;

    Sammanfattning : Disputatsen introducerer den internationale balladeforskning siden 1900, idet balladen beskrives som en internationalt udbredt kunstform med mange ganrer. Den indförer en skelnen mellem to af disse, östnordiske viser og vestnordiske kvad; sidstnävnte har et forläg i historiske begivenheder, myter eller litteräre fortällinger, mens viser generelt er fiktion med skabelonagtige handlinger. LÄS MER

  5. 40. Herr Ivan et la question des sources : Une traduction d'Ívens saga ou du Chevalier au lion ?

    Författare :Sofia Lodén; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; French language; Franska språket; Scandinavian languages; Nordiska språk; Literature; Litteraturvetenskap; French; franska;

    Sammanfattning : .... LÄS MER