Sökning: "Högskolan Kristianstad."

Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar innehållade orden Högskolan Kristianstad..

  1. 1. Corporate governance and corporate entrepreneurship : empirical studies on Swedish riding schools

    Detta är en avhandling från Kristianstad : Kristianstad University College

    Författare :Elin Smith; Sven-Olof Collin; Jonas Gabrielsson; [2008]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Corporate governance; corporate entrepreneurship; property right; riding school; SOCIAL SCIENCES Business and economics Business studies; SAMHÄLLSVETENSKAP Ekonomi Företagsekonomi;

    Sammanfattning : This composite licentiate dissertation is based on the observation that governance and entrepreneurship are related with each other and that governance may differ depending on the specific organisational form that organises the businesses. Governance refers to corporate governance, including mechanisms aimed at governing the organisation in the interests of the principals. LÄS MER

  2. 2. Lärandets objekt : vad elever förväntas lära sig, vad görs möjligt för dem att lära och vad de faktiskt lär sig under lektionerna

    Detta är en avhandling från Umeå universitet, Högskolan Kristianstad

    Författare :Anna Wernberg; [2009]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; kognitionsforskning; kognitiva processer; inlärning;

    Sammanfattning : This thesis reports the results from a study focused on the objects of learning. The aim is to analyse and describe how objects of learning are handled in three learning studies. The first question concerns how different aspects of learning is carried out in terms of the intended, enacted and lived objects of learning and their interrelations. LÄS MER

  3. 3. Elevers användande av formativ återkoppling i matematik

    Detta är en avhandling från Kristianstad : Högskolan Kristianstad

    Författare :Jenny Green; Kristina Juter; Anders Jönsson; Torgny Ottosson; Lisa Boistrup Björklund; [2014]
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Students are often not satisfied with the feedback they receive, and do not always use it. Providing feedback on student learning has been shown to have a positive effect on learning, and is a key strategy in formative assessment. LÄS MER

  4. 4. Att bli bättre lärare Hur undervisningsinnehållets behandling blir till samtalsämne lärare emellan

    Detta är en avhandling från Högskolan Kristianstad, Sektionen för lärarutbildning

    Författare :Laila Gustavsson; Mona Holmqvist; Ference Marton; Ingrid Carlgren; [2008]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teaching; learning; teachers’ learning; variation theory; object of learning; praxisoriented research; Learning study; Lesson study; SOCIAL SCIENCES Social sciences Pedgogical work; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : This thesis reports results from a study that focuses on teachers’ professional development during an in-service training period.The aim is to analyse and describe how the teachers talk about and handle lesson content. The first question concerns changes in relation to a specific object of learning. LÄS MER

  5. 5. ”Vad skulle x kunna vara?” andragradsekvation och andragradsfunktion som objekt för lärande

    Detta är en avhandling från Högskolan Kristianstad, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Constanta Olteanu; Torgny Ottosson; Ingemar Holgersson; Shirley Booth; [2007]
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; parameters; unknown quantity; argument; second degree equations; quadratic functions; teaching; mathematics education; experience; theory of variation; dimensions of variation; MATHEMATICS; MATEMATIK;

    Sammanfattning : Algebraic equations and functions play an important role in various mathematical topics, including algebra, trigonometry, linear programming and calculus. Accordingly, various documents, such as the most recent Swedish curriculum (Lpf 94) for upper secondary school and the course syllabi in mathematics, specify what the students should learn in Mathematics Course B. LÄS MER