Sökning: "teknik lärande"

Visar resultat 6 - 10 av 191 avhandlingar innehållade orden teknik lärande.

  1. 6. Teachers’ challenges and school digitalization : Exploring how teachers learn about technology integration to meet local teaching needs

    Författare :Tiina Leino Lindell; Stefan Hrastinski; Fredrik Enoksson; Johan Lundin; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teknik och lärande; Technology and Learning;

    Sammanfattning : Today’s teachers are constantly faced with challenges. Society is changing, which places new demands on the content of education and teachers’ knowledge. Many countries have introduced digital competence to their curricula to prepare students for the digital society. LÄS MER

  2. 7. Digital Didaktisk Design : Att utveckla undervisning i och för en digitaliserad skola

    Författare :Sara Willermark; Lena Pareto; Maria Spante; Ulrika Lundh Snis; Anders D. Olofsson; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digital teknik; digital didaktisk design; lärare; virtuellt klassrum; TPACK; verksamhetsteori; expansivt lärande; gränser; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : I denna avhandling undersöks grundskollärares arbete med att utveckla sin undervisningspraktik med digital teknik. Mer precist undersöks hur en sådan utveckling kan identifieras, förstås och stödjas. Empirin härstammar primärt från ett treårigt aktionsorienterat skolutvecklingsprojekt i nordisk grundskola. LÄS MER

  3. 8. An Eye for an I : Focus on integration in WIL

    Författare :Lennarth Bernhardsson; Martin Gellerstedt; Lars Svensson; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Work-Integrated Learning; Work-Integrated Education; Workplace learning; Work-based learning; Lärande; Progression; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : This licentiate thesis describes the development and change of forms within a course with a focus on Work-Integrated Learning (WIL). For several years I have been responsible for a course and at the same time author of the syllabus for the course and seen how weak the integration is, and how it is perceived by the students, between theoretical knowledge and the practical work during an internship period. LÄS MER

  4. 9. Entreprenörens lärande : drivkrafter för lärande i och mellan projekt

    Författare :Fredrik Anheim; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Construction Engineering and Management; Byggproduktion;

    Sammanfattning : Kostnaderna i byggsektorn har ökat jämfört med andra industrier i Sverige. Under 90- talet gjordes flera försök att sänka kostnadsnivån. För att företagen i branschen skall bli mer lönsamma kan systematiskt lärande vara en faktor. LÄS MER

  5. 10. Social Aspects of Strategizing Industrial Digitalization

    Författare :Linnea Carlsson; Ulrika Lundh Snis; Ulrika Lundh Snis; Anna Karin Olsson; Monika Hattinger; Anna Ståhlbröst; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Industrial digitalization; Social aspects; Dynamic Capabilities; Organizational capabilities; Strategizing; Texturizing; Industrial Work-Integrated Learning; Industriell digitalisering; Sociala aspekter; Dynamic Capabilities; Organisatoriska förmågor; Strategizing; Texturizing; Industriellt Arbetsintegrerat lärande; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : This thesis aims to contribute to understanding how contemporary Swedish manufacturing organizations can strategize industrial digitalization with an emerging focus on social aspects. It complements earlier research by highlighting Swedish manufacturing organizations as they stand at the intersection of Industry 4.0 and Industry 5.0. LÄS MER