Sökning: "slutna problem"
Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar innehållade orden slutna problem.
1. Compartment Fire Temperature Calculations and Measurements
Sammanfattning : This thesis is devoted to heat transfer and fire dynamics in enclosures. It consists of a main part which summarizes and discusses the theory of heat transfer, conservation of energy, fire dynamics and specific fire scenarios that have been studied. LÄS MER
2. Affärssystemsprojekt : konsekvenser av att vara sluten eller öppen för förändringar
Sammanfattning : Affärssystemsprojekt är en väsentlig företeelse i organisationer. Allt ifrån små till större nationella och internationella företag har ett affärssystem som stöd för sina affärsprocesser. LÄS MER
3. Optimal Transmit Strategies for Multi-antenna Systems with Joint Sum and Per-antenna Power Constraints
Sammanfattning : Nowadays, wireless communications have become an essential part of our daily life. During the last decade, both the number of users and their demands for wireless data have tremendously increased. Multi-antenna communication is a promising solution to meet this ever-growing traffic demands. LÄS MER
4. On Vertex Operator Algebras of Affine Type at Admissible Levels
Sammanfattning : The main purpose of this thesis is the study of the structure and representation theory of simple vertex operator algebras (VOAs) of affine type at admissible levels. To do this, it is crucial to obtain knowledge of the singular vectors which generate the maximal submodules, with respect to which these VOAs appear as irreducible quotients, and therefore a substantial part of the text is devoted to this matter. LÄS MER
5. Algebrasvårigheter ur elev- och lärarperspektiv : Om hinder i lärandesituationer och utmaningar i undervisningssituationer
Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att fördjupa förståelsen för algebrasvårigheter sett ur elevperspektiv och lärarperspektiv. För att studera detta har tre övergripande frågeställningar formulerats;- Vilka hinder för eleverna kan identifieras då kända algebrasvårigheter behandlas i lärandesituationer?- Hur kan dessa hinder för eleverna överkommas?- Vilka utmaningar för lärarna kan identifieras då kända algebrasvårigheter behandlas i undervisningssituationer?Fyra delstudier har genomförts och skapat underlag för att besvara dessa frågor. LÄS MER