Sökning: "pedagogik makt"

Visar resultat 21 - 25 av 34 avhandlingar innehållade orden pedagogik makt.

  1. 21. Knowledge in VET curricula and power in society and labour market : Policy and practice: demands-based and employer-driven Swedish higher vocational education

    Författare :Johanna Köpsén; Per Andersson; Sofia Nyström; Leesa Wheelahan; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Vocational education and training; Knowledge; Curriculum; Education policy; Yrkesutbildning; Kunskap; Läroplan; Utbildningspolitik;

    Sammanfattning : This dissertation presents a study of knowledge in vocational education and training (VET), the circumstances for its selection and transmission and how these circumstances are shaped by both national policy and local organisation.The study is set within the Swedish state-funded post-secondary VET system called Higher Vocational Education (HVE) and it entails investigations into both national policy and local practice in programme provision. LÄS MER

  2. 22. Elevplanen som text : om identitet, genus, makt och styrning i skolans elevdokumentation

    Författare :Ingela Andreasson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. Utrymme för utveckling? : om makt och kunskap när människor organiserar utveckling

    Författare :Stellan Arvidsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Organisationssociologi; Organisationsutveckling;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Mandat - makt - management: en studie av hur vårdenhetschefers ledarskap konstrueras

    Författare :Kerstin Nilsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. Elevinflytande i gränslandet mellan didaktik och makt – en studie av undervisningspraktiken i tre grundskolor

    Författare :Linda Eriksson; Christina Segerholm; Göran Bostedt; Marianne Dovemark; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; compulsory school; democracy; didactic theory and practice; influence; knowledge; learning; multiple case study; power;

    Sammanfattning : This thesis focuses on student influence in the borderland between didactics and power. Student influence is ambiguous and the mission of student influence can be interpreted in different ways in Swedish compulsory schools. LÄS MER