Sökning: "S I Anderson"
Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden S I Anderson.
1. Interpersonell kommunikation : en studie av elever med hörselnedsättning i särskolan
Sammanfattning : Pupils with impaired hearing and moderate to severe learning difficulties usually go to special schools for the severely learning disabled. Few studies have been conducted on the interpersonal communication among these pupils. LÄS MER
2. Ett industriföretags omvandling : en studie av Hägglunds förändringsprocess 1922-1981 med bas i företagets produkter, relationer och resurser
Sammanfattning : Företagets omvandling är en ständig process av utbyten med andra företag. Genom utbyte mellan företag av såväl varor och tjänster som kunskap och kompetens skapas relationer. Ett företags interaktion med andra företag utgör därmed en omvandlingskraft. LÄS MER
3. En produkthistoria! : AB Hägglund & Söner 1922-1981
Sammanfattning : Kring en kärna av kompetens inom mekanisk verkstadsindustri har det ständigt tillverkats nya produkter vid AB Hägglund & Söner med säte i Örnsköldsvik. Möbler, busskarosserier, flygplan, gruvlok, elektriska motorer, svetsmaskiner, fartygskranar och hydrauliska motorer är bara några exempel. LÄS MER
4. Strong n-generators in some one-dimensional domains
Sammanfattning : Let R be a commutative Noetherian one-dimensional domain such that each ideal in R can be generated by n elements. A strong n-generator in R is an element r which can be chosen as one of n generators for each ideal in which it is contained. LÄS MER
5. Strategists – free or bound? : On individuality and typicality among CEOs
Sammanfattning : The purpose of this study is to articulate and describe interpretations/ideas of companies, and to re-contextualize strategists, and to discuss strategists as free or bound, guided by the broader sociological framework framing strategists as individual subjects within an institutionalized (objectified) context of business. This thesis departs from a notion of “companification” in and among organizations as a process of diffusion of institutionalised practices and ideas of companies and raises the question of how practicing strategists interpret companies in an institutionalised environment (business society). LÄS MER