Sökning: "Lena Bjerhammar"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Lena Bjerhammar.

  1. 1. Produktutvecklingssamarbete mellan detaljhandelsföretag och deras varuleverantörer

    Författare :Lena Bjerhammar; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Detaljhandelsföretag; märkesvaror; produktutveckling; produktutvecklingssamarbete; Complex Systems – Microdata Analysis; Komplexa system - mikrodataanalys;

    Sammanfattning : This thesis deals with product development co-operation between retailers and their suppliers. This phenomenon is studied in the light of the increasing importance of private brands in contemporary retailing. The basic frame of reference for the study is the Interaction and Network Approach to industrial marketing. LÄS MER

  2. 2. Produktutvecklingssamarbete mellan detaljhandelsföretag och deras varuleverantörer

    Författare :Lena Bjerhammar; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Allt fler detaljhandelsföretag arbetar med egna märkesvaror. Det är därför intressant att studera hur det går till när produkter som ska marknadsföras under detaljhandelsföretagens egna varumärken utvecklas. Avhandlingen handlar om hur produktutvecklingssamarbete mellan detaljhandelsföretag och deras varuleverantörer går till. LÄS MER

  3. 3. Strategiskt utvecklingsarbete och krävande kunder : En studie av samspelet mellan SSAB Tunnplåt AB och Volvo AB

    Författare :Lena Bjerhammar; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :Köpar säljarrelationer; produktutveckling; utvecklingssamarbete;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Strategiskt utvecklingsarbete och krävande kunder : en studie av samspelet mellan SSAB Tunnplåt AB och Volvo AB

    Författare :Lena Bjerhammar; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Köpar säljarrelationer; produktutveckling; utvecklingssamarbete;

    Sammanfattning : In this thesis the influence of a customer on a supplier's competence development is studied. To cooperate with "demanding customers" is generally regarded as a successful way of improving a company's ability to develop, produce and supply high quality products, i.e. to develop the company's competence. LÄS MER